۸۰ میلیارد ریال به فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: امسال ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آموزش های مهارتی در استان مصوب شد که تاکنون ۸۰ میلیارد ریال از این منابع تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا مهدی رحمدل روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این میزان اعتبار صرف تجهیز، تعمیر و ساخت مراکز آموزشی استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان با ۱۲۰ کارگاه آموزشی و ظرفیت ۳۵۰ حرفه آموزشی در بخش دولتی و ۶۰۰ آموزشگاه آزاد با ظرفیت ۴۰۰ حرفه آموزشی در بخش خصوصی فعال است که امسال ۱۷ هزار و ۴۸۹ نفر با حضور در دوره های مختلف از آموزش های مهارتی بهره مند شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: کارآفرینی در محیط کار واقعی یکی از طرح هایی است که به نوعی، طرح استاد شاگردی محسوب می شود و متقاضیان در رشته های مختلف آموزش های لازم را فرا می‌گیرند.

وی افزود: تاکنون تنها ۵۰۰ واحد صنفی در قالب طرح کارآفرینی در محیط کار واقعی نسبت به جذب کارآموز اقدام کرده اند که انتظار می رود اصناف از این طرح و مزایای آن استقبال کنند.

رحمدل اظهار کرد: کارفرمایان می توانند در این طرح از مزایایی همچون معافیت بیمه اجتماعی و مالیات بهره مند شوند و کارآموزان نیز پس از کسب مهارت از دریافت تسهیلات تبصره ۱۰ استفاده کنند.

وی گفت: رشته های مختلف از جمله صافکاری، مکانیکی، نانوایی، تعمیر موبایل و آرایشگری بیش از سایر رشته های مهارتی در طرح استاد و شاگردی مورد استقبال قرار گرفته است.

کیفیت بالای آموزش های مهارتی در خراسان شمالی

رحمدل درباره برگزاری آزمون ها برای اعطای گواهینامه به مهارت آموزان گفت: ۷۰ درصد از افرادی که در دوره های مهارتی ثبت نام می کنند برای آزمون معرفی می شوند که در استان ۷۵ درصد از شرکت کنندگان در این آزمون ها قبول می شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: میزان قبولی در آزمون های آموزش های فنی و حرفه ای در سطح بین الملل ۶۰ درصد است که بر این اساس خراسان شمالی وضعیت بهتری دارد و این امر نشان دهنده بالا بودن کیفیت آموزش ها است.

وی تصریح کرد: ۶۵ درصد از متقاضیان مهارت آموزی در استان پس از کسب مهارت به بازار کار راه یافته و مشغول به کار می شوند این رقم در کشور به طور میانگین ۵۵ درصد است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha