رشد هفت درصدی مصرف برق در گراش فارس؛ صرفه‌جویی تنها راهکار برون رفت از بحران اعلام شد

شیراز - ایرنا – فرماندار گراش استان فارس گفت: به دنبال گرمای شدید روزهای اخیر، بنا به اعلام مدیریت توزیع برق، میزان مصرف برق این شهرستان با رشد هفت درصدی نسبت به سال گذشته، صبح چهارشنبه دهم مرداد به ۷۹ هزار مگاوات رسید و تنها راه حل برای این بحران صرفه جویی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود طاهرزاده روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گراش افزود: مصرف آب این شهرستان با رشد ۶ درصدی نسبت به سال مشابه گذشته، امروز به ۱۹۴ هزار متر مکعب رسیده است.

وی اظهار کرد: با توجه به هشدار تداوم گرما و شرایط خشکسالی در گراش، همراهی و مشارکت مردم و مسوولان برای مدیریت مصرف آب و برق در تابستان ضروری است.

فرماندار گراش به دستگاه های مرتبط در تامین پایدار برق و آب و کنترل خدمت‌رسانی به موقع به مردم، آماده باش داد و گفت: مصرف حامل‌های انرژی در شهرستان، باید با برنامه ریزی و پیشگیری از هدرفت مدیریت شود.

رشد هفت درصدی مصرف برق در گراش فارس؛ صرفه‌جویی تنها راهکار برون رفت از بحران اعلام شد

مصرف بهینه تنها راهکار عبور از بحران‌های احتمالی است

طاهرزاده بیان کرد: با توجه به فصل گرما و خشکسالی های پی در پی چند سال اخیر، صرفه جویی و مصرف بهینه آب و برق، تنها راهکار عبور از بحران‌های احتمالی است.

او از مردم خواست تا با توجه به معضل کمبود آب و تنش آبی، توجه ویژهای به مدیریت بهینه مصرف آب و برق داشته باشند و گفت: باید مصارف غیر ضروری آب در بخش‌های کشاورزی، آبیاری فضای سبز و صنعت مدیریت حذف شود.

فرماندار گراش بیان کرد: با توجه به گرمای شدید و تداوم شرایط جوی، مردم شرایط بحرانی انرژی در کشور را درک کنند و وسایل سرمایشی و تنظیم درجه مناسب کولرهای خود را برای مصرف بهینه با دقت مدیریت کنند.

طاهرزاده گفت: ادارات آبفا و برق طرح پیشنهادی خود را برای محاسبه آزاد تعرفه برق مصرفی منازلی که اتباع غیر مجاز و پرمصرف در آن ساکن هستند ارسال کنند.

گراش از شهرستان‌های جنوبی فارس است و ۳۵۸ کیلومتر تا شیراز فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha