حفاظت از منابع طبیعی بدون مشارکت همگانی ممکن نیست

سبزوار - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: حفاظت از منابع طبیعی موضوعی تک‌بعدی نیست، بلکه اجرای موثر آن، نیازمند مشارکت همگانی مردم و مسوولان است.

به گزارش ایرنا، عباس کیانی‌فرد روز چهارشنبه در آیین تجلیل از جنگل‌بانان و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان سبزوار که به مناسبت ۹ مرداد، روز جهانی جنگلبان برگزار شد، منابع طبیعی را متعلق به نسل‌های آینده و حفاظت از آن را مهم خواند و افزود: مبنای کار ما در حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده، استفاده از هم افزایی بالای جوامع محلی است.

وی افزود: منابع طبیعی بستر آب و خاک است و افزایش ضریب حفاظتی جنگل ها و مراتع با حضور مستمر یگان حفاظت و سازمان های مردم‌نهاد امکان‌پذیر خواهد بود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار، حفاظت را یک فعالیت به‌هم‌پیوسته برشمرد که علاوه بر جنگل‌ها و مراتع، منابع آب و خاک را نیز شامل می‌شود.

کیانی فرد تاکید کرد: کاهش ۱۰۰ درصدی آتش‌سوزی عرصه ها در سال جاری، حاصل تلاش بی‌شائبه مأموران یگان حفاظت، تیم های مدیریت بحران در روستاهای مجاور کانون‌های بحرانی، سربازان انفال و تشکل های زیست محیطی است و این مدیریت توانسته با استفاده از کلیه ظرفیت ها، پیشگیری را مقدم بر مقابله در راستای مدیریت منابع به کار گرفته و کارنامه مثبتی برجای بگذارد.

حفاظت از منابع طبیعی نیاز به مشارکت همگانی دارد

در این آیین با تبریک روز جهانی جنگل‌بان به جنگل‌بانان، جنگل‌بانان افتخاری، همیاران طبیعت و نمایندگان شورای تشکل های زیست محیطی، از شماری از آنان با اهدای گل، لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

۶۰۰ هزار هکتار از وسعت ۷۲۰ هزار هکتاری شهرستان سبزوار عرصه منابع طبیعی است که تاکنون برای ۵۵۰ هزار هکتار آن سند مالکیت دولتی صادر شده است.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha