۱۲۰ جنگلبان در خراسان رضوی تجلیل شدند

مشهد-ایرنا- مدیر کل منابع طبیعی و خراسان رضوی گفت: ۱۲۰ نفر از جنگلبان‌ها و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان خراسان رضوی روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی جنگلبان تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، مدیر کل منابع طبیعی و خراسان رضوی روز یکشنبه در این آیین افزود: پیشگیری از وقوع جرم از طریق ارتباط سازنده با مردم و جوامع محلی محقق می‌شود و از اولویت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان است.

محسن فنودی افزود: باید از زحمات جنگلبانان و نیروهای یگان حفاظت به واسطه تلاش‌های شبانه روزی‌شان در راستای حفاظت از منابع طبیعی و حقوق بیت‌المال قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: در اصل جنگلبان‌ها با پیشگیری از وقوع جرم نقش مهمی در کاهش خسارت جانی و مالی در حوزه منابع طبیعی دارند.

مسوول حوزه نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان نیز گفت: نقش جنگلبان ها در حفظ منابع طبیعی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حجت الاسلام علی اصغر لطفی مقدم افزود: حفاظت از انفال و صیانت از اراضی ملی کار مقدسی است که جنگلبان‌ها با خلوص نیت و به صورت شبانه‌روزی آن را به نحو احسن انجام می‌دهند و مانع دست درازی افراد سودجو به انفال می‌شوند.

سرهنگ محمد دولخانی، رییس پلیس پیشگیری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: کرد: جنگلبان‌ها می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات و نظم و انضباط در کار خسارات جانی و مالی را کاهش دهند.

در حاشیه این مراسم به احترام جنگلبان‌ها به ویژه برای شادی روح شهید «جواد غلامی طبسی» جنگلبان خراسانی رضوی و شهید« اسماعیل کریمی» جنگلبان کردستانی، آیین( من هم یک جنگلبانم) اجرا شد.

هم اکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار پهنه کل استان خراسان رضوی را عرصه‌ های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که ۵.۵ میلیون هکتار آن مناطق بیابانی است.

۳۱ ژوئیه مصادف با نهم مردادماه از سوی اتحادیه بین‌المللی جنگلبان به عنوان روز جهانی جنگلبان نام‌گذاری شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha