اهالی مشهد در محکومیت ترور اسماعیل هنیه امروز تجمع برگزار می‌کنند

مشهد-ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اجتماع مردم مشهد در محکومیت ترور اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس امروز چهارشنبه در میدان بیت المقدس برگزار می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجتماع امروز ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

«اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس بامداد امروز چهارشنبه در جنایتی پلید و بزدلانه در تهران به شهادت رسید.

هنیه پس از شهادت دکتر "عبدالعزیز الرنتیسی" از رهبران ارشد حماس در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط رژیم صهیونیستی به عنوان رییس جنبش حماس انتخاب شد.

در دسامبر ۲۰۰۵، هنیه در صدر فهرست انتخاباتی «تغییر و اصلاح» قرار داشت که در دومین انتخابات پارلمانی فلسطین در سال ۲۰۰۶ اکثریت کرسی ها را به دست آورد.

جنبش حماس در ۱۶ فوریه ۲۰۰۶ اسماعیل هنیه را برای تصدی پست نخست وزیری فلسطین معرفی کرد که در ۲۰ همان ماه منصوب شد. او در ماه مه ۲۰۱۷ به عنوان رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و جانشین خالد مشعل انتخاب شد.

اسماعیل هنیه چندین بار مورد سوءقصد قرار گرفت که پیش از تهران، آخرین آن در سال ۲۰۰۳ و زمانی بود که جنگنده های رژیم اسرائیل در پی عملیات شهادت طلبانه گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، گروهی از رهبران مقاومت را هدف قرار دادند.

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور و دیگر شخصیتهای کشورمان پیام تسلیت صادر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha