۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85554395
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در روستاهای اطراف بیرجند تامین شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین زمین متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بیرجند در هشت روستای اطراف این شهر فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن خراسان جنوبی اظهار کرد: به متقاضیان شهر بیرجند که امکان واگذاری زمین به صورت انبوه‌ساز در سایت زعفرانیه بیرجند امکان پذیر نبود قول دادیم که تامین زمین آنان در روستاهای اطراف بیرجند را به صورت ویلایی انجام دهیم.

وی افزود: امروز در شورای مسکن استان تامین زمین برای متقاضیان شهر بیرجند در هشت روستا به ظرفیت هفت هزار و ۳۰۰ واحد جدید مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از این پس واگذاری زمین توسط اداره‌ کل راه و شهرسازی استان و بنیاد مسکن استان فراهم خواهد شد و متقاضیان باید درخواست انتقال تامین زمین خود را از شهر بیرجند به یکی از این روستاها ارائه دهند.

عباس‌زاده تصریح کرد: افرادی که در شهر بیرجند متقاضی نهضت ملی مسکن هستند و در این طرح تایید نهایی شده‌اند، اگر نخواهند در شهر بیرجند در طرح انبوه سازان شرکت کنند می‌توانند در هشت روستای اطراف بیرجند زمین مورد نیاز خود را برای ساخت مسکن تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: روستاهای علی آباد، داورآباد، مهدی‌آباد، بجد، حاجی آباد، دستگرد، شکراب، چاک و چهکند از جمله روستاهایی هستند که امکان انتقال تامین زمین از شهر بیرجند به این روستاها وجود دارد.

عباس‌زاده عنوان کرد: تامین زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن برعهده دولت است که تاکنون در زمینه ایجاد زیرساخت‌های آب و برق در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان هفت هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تصمیماتی برای رفع مشکل تامین زمین مردم شهرهای آبیز و حاجی‌آباد زیرکوه گرفته شد، بیان کرد: براساس مصوبه شورای مسکن استان واگذاری زمین در شهر حاجی آباد زیرکوه در سایت ۱۱.۵ هکتاری و ۳۵ هکتاری انجام شده‌ است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای ایجاد ایمنی در ۶ سایت نهضت ملی مسکن استان، اجرای سیل بند در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: ۱۲۶ هزار و ۸۲ نفر در خراسان جنوبی برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌ نام کردند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۹۶ نفر تایید نهایی شده‌اند.

میرمحمد مودی افزود: از مجموع ۲۰ هزار و ۹۸۶ واحد دارای پروانه ساختمانی، تعداد ۱۴ هزار و ۶۴۵ واحد اتمام فونداسیون، ۹ هزار و ۷۶۶ واحد در مرحله اتمام اسکلت و سقف، پنج هزار و ۸۷۵ واحد اتمام سفت کاری، ۲ هزار و ۷۷۶ واحد به مرحله اتمام نازک کاری رسیده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۷۹ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده‌ است گفت: در طرح جوانی جمعیت نیز ۲۱ هزار و ۴۰۸ نفر ثبت نام کردند که ۱۲ هزار نفر تایید نهایی شده‌اند و از این تعداد برای هفت هزار و ۷۵ نفر قرعه‌کشی انجام شده‌ است.

فرماندار زیرکوه هم گفت: مشکل تامین زمین قانون جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن که به دلیل یکسری مشکلات روند آن متوقف شده بود، رفع شد.

محمدرضا غیرتی افزود: با این اقدام واگذاری زمین ۵۸۸ نفر متقاضی طرح جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن در شهر حاجی آباد از سرگیری شد.

وی بیان کرد: همچنین مشکل واگذاری زمین برای متقاضیان قانون جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن در شهر آبیز رفع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha