مجموعه ورزشی «مهران» مشهد در زمره مولدسازی قرار گرفت

مشهد-ایرنا- مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: سالن ورزشی فرسوده مهران مشهد با عمر ۵۸ سال در اولویت طرح‌های عمرانی استان قرار دارد، به جای این سالن ناایمن از محل مولدسازی یک سالن مجهز و با امکانات روز ساخته می‌شود.

علیرضا تاج فیروز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح مولدسازی یک ظرفیت قانونی بوده که در اختیار دستگاه‌های دولتی از جمله اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفته است تا از فروش املاک مازاد بتوانیم پروژه های نیمه تمام و زیرساختی ورزش استان را تکمیل نماییم.

وی با اشاره به کمبود فضاهای ورزشی و عدد ناچیز سرانه ورزشی استان خراسان رضوی به میزان ۳۵ سانتی‌متر مربع بیان کرد: این عدد در مشهد هفت هزارم متر مربع است که به هیچ وجه شایسته این کلانشهر مذهبی نیست.

به گفته وی، در راستای مولدسازی بعضی از املاک اداره کل ورزش و جوانان بعد از جلسات متعدد کارشناسی به عنوان ملک مازاد معرفی شد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از این املاک بخشی از زمین مجموعه ورزشی مهران مشهد است که در سال ۱۳۴۵ احداث شده و در حال حاضر به شدت فرسوده و ناایمن به نظر می رسد.

وی افزود: بخشی از این زمین در سالیان دور به صورت پارکینگ بدون استفاده عموم بوده است و هیچ خاصیتی برای توسعه ورزش استان نداشته است، این هزار و ۵۰۰ متر مربع با کمک این طرح تغییر کاربری شده به اداری، تجاری و پارکینگ در مزایده قرار خواهد گرفت.

تاج فیروز ادامه داد: از محل فروش این زمین مقرر است کل مجموعه ورزشی مهران نوسازی شود. این طرح شامل احداث سالن ورزشی چند منظوره با ظرفیت ۲ هزار و ۷۰۰ نفر جهت رشته‌های توپی، ساختمان اداری و تجاری و پارکینگ طبقاتی است.

به گفته وی، پس از ساخت این مجموعه مشکلی در برگزاری مسابقات رشته های مربوطه و همچنین همایش‌های ورزشی در مرکز شهر نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال مولدسازی در عرصه ورزش استان خراسان رضوی انجام شده است، افزود: با این مبلغ نه تنها پروژه‌های نیمه تمام تکمیل بلکه می‌توان پروژه جدید هم برای استان تعریف نمود.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: همچنین یکی دیگر از ظرفیت‌های قانونی به جهت تکمیل پروژه ها استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی در قالب ماده ۲۷ است، در همین راستا از ابتدای امسال با پیگیری‌های بعمل آمده حدود چهار هزار میلیارد ریال قرارداد عمرانی در قالب قرارداد برون‌سپاری آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

مهران یکی از قدیمی‌ترین مجموعه های ورزشی استان و مشهد است که پیشکسوتان از آن خاطره‌های زیادی دارند، پایه گذار این مجموعه ورزشی در دهه ۴۰ ورزشکار خراسانی به نام زنده یاد "منوچهر مهران" متولد ۱۲۹۱ در مشهد بود که این زمین را برای برگزاری مسابقات والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی اختصاص داد، از این مکان نیز بزرگان زیادی به ورزش کشور معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha