۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵
کد خبر: 85554580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار ناگاساکی: اسرائیل به مراسم سالانه صلح دعوت نمی‌شود

تهران- ایرنا- شهردار ناگاساکی گفت: اسرائیل به مراسم سالانه صلح در ۹ اوت (۱۹ مرداد) به مناسبت بمباران اتمی این شهر در سال ۱۹۴۵ دعوت نخواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودونیوز، شیرو سوزوکی روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: در ماه گذشته میلادی نامه ای به اسرائیل فرستاده و آتش بس در درگیری نوار غزه را خواستار شدیم.

وی اضافه کرد: در حالی که دعوت نامه شرکت در مراسم به دلیل خطر ایجاد موقعیت های غیرمنتظره مانند تظاهرات در بحبوحه اعتراضات و محکومیت فزاینده بین المللی اسرائیل، به حالت تعلیق درآمده است.

سوزوکی گفت: با وجود نزدیک شدن به مراسم او هیچ حرکتی را ندیده است که این خطرات را کاهش دهد.

وی ادامه داد: ایده دعوت نکردن از اسرائیل یک تصمیم سیاسی نیست، بلکه بر اساس امیدواری ما است که می‌خواهیم مراسم به آرامی و در فضایی رسمی برگزار شود.

کیودونیوز نوشت: این اقدام در تضاد با هیروشیما، دیگر شهر ژاپنی است که مورد حمله بمب اتمی آمریکا قرار گرفت اما اسرائیل را به مراسم هفتاد و نهمین سالگرد حمله با پیامی دعوت کرده است که خواستار آتش بس فوری در خاک فلسطین است.

شهردار ناگاساکی گفت: پیش از این کازومی ماتسویی شهردار هیروشیما را از تصمیم خود مطلع کرده است و نظر ما برای ادای احترام به قربانیان (بمب اتمی) یکی است.

برخی از ساکنان و کارشناسان، هیروشیما را به داشتن استاندارد دوگانه متهم می کنند، زیرا روسیه و بلاروس را برای سه سال متوالی به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین از برگزاری این مراسم منع کرده است.

هر ساله هیروشیما و ناگاساکی از نمایندگان کشورها و مناطق سراسر جهان دعوت می کنند تا در مراسم صلح شرکت کرده و برای قربانیان بمباران اتمی دعا کنند، این اقدام تأیید و تاکیدی است که بشریت نمی تواند با سلاح‌های هسته ای همزیستی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha