۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85561940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار ناکازاکی تحت فشار غرب به دلیل عدم دعوت از رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- شهردار ناکازاکی به علت دعوت نکردن از رژیم صهیونیستی در مراسم هفتاد و نهمین سالگرد بمباران اتمی این کشور، از سوی غرب تحت فشار قرار گرفت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، خبرگزاری کیودو با انتشار این خبر، افزود: «شیرو سوزوکی» شهردار شهر ناکازاکی امروز تصریح کرد که دعوت نکردن از اسرائیل در مراسم هفتاد و نهمین سالگرد بمباران اتمی این شهر، بدون انگیزه سیاسی بوده است و این تصمیم تغییری نخواهد کرد.

کیودو اضافه کرد: اظهارات شهردار ناکازاکی یک روز پس از انتقاد نمایندگان کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا صورت می گیرد. آنها اواسط ماه جولای با ارسال نامه‌ای در این باره اعلام کرده بودند «چنانچه اسرائیل از این مراسم حذف شود حضور ما در سطح بالا دشوار خواهد بود».

بنابراین گزارش، نمایندگان غرب در این نامه اعلام کرده بودند «این اقدام می تواند منتج به آن شود که اسرائیل همتراز با کشورهایی همچون روسیه و بلاروس که به علت جنگ در اوکراین در این مراسم دعوت نشده‌اند، لحاظ شود».

شهردار شهر ناکازاکی اعلام کرد که دلایل امنیتی از جمله احتمال برگزاری تظاهرات بر علیه رژیم اسرائیل در پس این تصمیم گیری قرار داشته است. او به خبرنگاران گفت که وی ابراز امیدواری می کند این مراسم در جوی آرام برگزار شود زیرا بازماندگان این واقعه که اکنون افرادی کهسنال هستند، تلاش زیادی برای حضور در این مراسم دارند و خواستار آن شد تا این تصمیم درک شود.

کیودو افزود که شهردار ناکازاکی پیشتر در تاریخ ۳۱ جولای (برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) اعلام کرده بود که رژیم اسرائیل در این مراسم دعوت نیست و حضور این رژیم را در این مراسم تعلیق کرد.

«رام امانوئل» سفیر آمریکا در ژاپن در واکنش به این اقدام شهردار ناکازاکی در نامه ای خطاب به وی نوشت: معتقدم که تصمیم شما در این زمینه سیاسی بوده است و با توجه به دعوت شدگان در این مراسم، این موضوع هیچ ارتباطی به جنبه های امنیتی ندارد. اطمینان دارم که مطلع هستید من تنها سفیری نخواهم بود که در مراسم امسال ناکازاکی حضور نخواهم داشت.

این گزارش می افزاید که «جولیا لانگ باتوم» سفیر انگلیس در ژاپن نیز طی روزهای اخیر تاکید کرد در پاسخ به این تصمیم در مراسم سالگرد این بمباران حضور نخواهد یافت و نماینده ای در سطح پائین تر کنسولی به جای خود خواهد فرستاد.

تارنمای خبری کیودو افزود: اسرائیل به علت ابعاد کشتار غیرنظامیان و به وجود آوردن وضعیت (ناگوار) انسانی بر فلسطینیان ساکن غزه که در پاسخ به حمله هفتم اکتبر صورت گرفته است، تحت انتقاد قرار دارد؛ درحالی که اسرائیل پیشتر در مراسم سالگرد بمباران اتمی هیروشیما شرکت داشت. با توجه به اینکه روسیه و بلاروس برای سومین سال متوالی به دلیل حمله مسکو به اوکراین در چنین مراسمی در ژاپن دعوت نشده اند، اقدام به دعوت از اسرائیل در این گونه مراسم نشانه ای از معیارهای دوگانه توکیو و مسئولان برگزار کننده در هیروشیما و ناکازاکی است که با انتقاد همراه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آمریکا در مورخ نهم اوت سال ۱۹۴۵ میلادی برابر با ۱۸ امرداد ۱۳۲۴ سه روز پس از حمله اتمی به هیروشیما، شهر ناکازاکی را بمباران اتمی کرد و هشتاد هزار کشته برجای گذاشت که همه مردم عادی بودند.

اکنون در حالی سفیر آمریکا شهردار ناکازاکی را به علت دعوت نکردن از رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده که این رژیم تحت حمایت غرب طی حدود ۱۰ ماه اخیر نزدیک به ۴۰ هزار فلسطینی بیگناه را به شهادت رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha