۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۰
کد خبر: 85554664
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تقلای نافرجام پنج گنج‌یاب در آرادان

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۰
کد خبر: 85554664
تقلای نافرجام پنج گنج‌یاب در آرادان

سمنان - ایرنا - مسوول نمایندگی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آرادان گفت: پنج حفار غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلام‌عباس خاکسار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با گزارش یک فقره حفاری غیرمجاز در شهرستان آرادان و همکاری به موقع یگان حفاظت، پنج حفار غیرمجاز در منطقه نمونه گردشگری رامه دستگیر شدند.

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آرادان ادامه داد: متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

خاکسار اضافه کرد: با همکاری نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی، مبارزه جدی با سودجویان حوزه میراث‌فرهنگی در آرادان تداوم دارد.

وی افزود: هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را در زمینه تعرض یا تخریب آثار تاریخی از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آرادان گفت: طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

آرادان شهرستانی در غربی استان سمنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha