۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۱
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85554730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۱ درصد هدفگذاری فیبر نوری در کشور محقق شد

زنجان - ایرنا - مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون هشت میلیون و ۱۲۴ هزار نفر در کشور تحت پوشش طرح فیبر نوری قرار گرفته‌اند و ۴۱ درصد هدفگذاری در این زمینه محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر قنبرپور روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر ابهر با اشاره به کلنگ‌زنی حفاری در شهر ابهر که با هدف اجرای پروژه در این شهر انجام شد، افزود: قرار است تا پایان سال ۱۴۰۴ حدود ۲۰ میلیون خانوار و کسب‌وکار تحت پوشش پروژه فیبر نوری قرار گیرند و امروز همه مردم می‌توانند تعداد افراد تحت پوشش این طرح را بر روی سامانه مشاهده کنند.

وی ادامه داد: امروز در حدود ۳۶۰ هزار اتصال در پروژه "ایران اف تی تی ایکس" برقرار است که تا پایان قانون برنامه هفتم باید تمام ۲۰ میلیون پوشش به همین تعداد اتصال انجام شود.

این مسوول افزود: تا انتهای قانون برنامه یعنی پنج سال آینده باید این رقم محقق شود و این پروژه، زنده و پویا خواهد بود یعنی ابتدا پوشش فیبر نوری تکمیل می شود و سپس خانوارها و کسب‌وکارها یک به یک متصل می‌شوند.

قنبرپور با بیان اینکه اتصال به فیبرنوری در استان زنجان نیز آغاز شده است و طبیعتا باید سرعت آن افزایش یابد، ادامه داد: از فرماندار ابهر درخواست داریم هر هفته برای هماهنگی بهتر جلسه فیبر نوری در این شهرستان برگزار شود تا سرعت پروژه کاهش نیابد و با همان هدف‌گذاری انجام شده به یک نقطه موثر برسد.

این مسوول گفت: در طرح فیبر نوری در یک بستر پرسرعت اینترنت می‌توان به ذی‌نفعان و مشترکان خدمات ارائه کرد که علاوه بر این، موضوع قیمت نیز در این حوزه مطرح است.

وی با بیان اینکه بسیاری نگران این موضوع هستند که با تغییر دولت چه اتفاقی برای طرح فیبر نوری می‌افتد، اضافه کرد: پروژه فیبر نوری به دو علت قابلیت توقف ندارد اول اینکه در طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات که یکی از اسناد بالا دستی توسعه اقتصاد دیجبتال در کشور است کامل تشریح شده؛ همچنین در قانون برنامه هفتم نیز این موضوع به صراحت آمده است که باید اجرایی شود.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امیدواریم استان زنجان از متوسط کشوری در اجرای طرح عبور کند، خاطرنشان کرد: زنجان از استان‌هایی است که پیچیدگی خاصی در این حوزه ندارد و با توجه به اینکه تنها یک اپراتور برای اجرای این طرح دارد این موضوع برای تسریع در روند پروژه موثر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha