۵۳ درصد اتوبوس‌های خراسان‌شمالی فرسوده است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۵۳ درصد از اتوبوس‌های این استان معادل ۷۷ دستگاه از این ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

محمد مشتری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۸۲۳ دستگاه شامل ۱۴۴ دستگاه اتوبوس، ۲۴۹ دستگاه مینی بوس و ۴۳۰ دستگاه سواری کرایه ای در خراسان شمالی وجود دارد که به ترتیب ۷۷ دستگاه اتوبوس، ۱۷۹ دستگاه مینی بوس و ۲۶۲ دستگاه سواری کرایه ای به سن فرسودگی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس های ۱۵ سال به بالا فرسوده محسوب می شود، افزود: متوسط عمر اتوبوس در استان ۱۵.۵ سال است که این رقم در کشور ۱۵.۳ سال است.

مشتری ادامه داد: مینی بوس های ۱۵ سال به بالا نیز فرسوده محسوب می شوند که در خراسان شمالی سن این ناوگان به طور میانگین ۲۱.۶ سال و در کشور ۲۸.۴ سال است.

نوسازی ناوگان مسافری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی درباره نوسازی ناوگان اتوبوسی استان، گفت: ۱۴ دستگاه اتوبوس در سال ۱۴۰۱ با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به میزان ۷۵ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال و ۳۸ دستگاه مینی بوس با پرداخت تسهیلات به میزان ۹۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال نوسازی شد.

وی اظهار کرد: همچنین در سال گذشته ۲۴ دستگاه اتوبوس با دریافت ۱۲۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات و هشت دستگاه مینی بوس با دریافت ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ نوسازی شد.

افزایش ۱۴ درصدی جابه جایی مسافر

مشتری درباره جا به جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان‌شمالی، گفت: ۵۰۰ هزار و ۴۴۶ نفر مسافر در بهار امسال به وسیله ناوگان عمومی استان جابه جا شد که این رقم نسبت به بهار پارسال ۱۴ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد از سفرها در این مدت درون استانی ثبت شده است، خاطرنشان کرد: این تعداد مسافر در قالب ۶۰ هزار و ۶۹۳ سفر جابه جا شدند که شمار سفرها نسبت به بهار پارسال ۲ درصد رشد دارد.

۳۸ شرکت مسافری در خراسان شمالی فعال است که با فعالیت یکهزار و ۳۰۴ نفر راننده نسبت به جابه جایی مسافر اقدام می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha