خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

مشهد-ایرنا- مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم توسط مراکز خرید تعاون روستایی این استان امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد دارد.

آرش آوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید تضمینی گندم در ۲۸ مرکز خرید توسط شبکه تعاون روستایی استان خراسان رضوی به عنوان مباشر از ابتدای خرداد ماه جاری آغاز شد.

وی با بیان این که خرید در سطح ۱۶ شهرستان زیر کشت این محصول استراتژیک انجام می‌شود، بیان کرد: از آغاز خرید تا کنون ۱۶۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شده است.

مدیرتعاون روستایی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به حجم بالای مراجعه کشاورزان و ضرورت حمل محموله های گندم خریداری شده از انبارهای مراکز خرید و حمل به سیلوهای مرکزی، همکاری موثری در این زمینه با اداره کل غله استان در حال انجام است.

وی با اشاره به پیگیریهای لازم برای پرداخت وجوه گندم به حساب کشاورزان، گفت: پرداخت به موقع وجه گندم توسط دستگاه های متولی، موجب ترغیب کشاورزان می‌شود.

وی اظهار کرد: تمامی مراکز خرید تعاون روستایی در سطح استان خراسان رضوی هر روز فعال است.

خرید تضمینی حدود ۳۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان پارسال در استان خراسان رضوی به ارزش ۵۶ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال ثبت شده است.

سطح زیر کشت گندم خراسان رضوی امسال ۱۳۷ هزار هکتار است که نسبت به سال قبل ۱۱ درصد رشد دارد.

خراسان رضوی با ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیربخش های آن، رتبه نخست کشور در این بخش را دارد و افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری، زیر پوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند که از این نظر نیز جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع معادل هفت درصد کل مساحت کشور، دارای ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha