مرز ریمدان امن ترین و نزدیکترین مکان برای ورود زائران اربعین پاکستانی به ایران است

چابهار - ایرنا - فرماندار دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مرز ریمدان امن ترین و نزدیکترین مکان برای ورود زائران پاکستانی عزام اربعین به ایران است و با توجه‌ به نزدیکی ایام اربعین برنامه‌ریزی‌های لازم جهت مدیریت مرز و استقبال از زائران انجام شده است.

محمدعلی رأفت روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این روزها در حال نظارت بر آماده‌سازی زیرساخت‌های استقبال زائران اربعین ۱۴۰۳ هستیم که امیدواریم در سالجاری خدمات بهتری به لحاظ کمی و کیفی و در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی به زائران پاکستانی که از محل مرز ریمدان راهی کربلا معلی هستند، داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی برای تامین آب، امکانات زیرساختی نظیر تلفن و اینترنت، اسکان و پذیرایی، کمبود اتوبوس و مینی بوس برای جابجایی مسافران و زائران و کم عرض بودن مسیر دسترسی به مرز وجود دارد اما با همت مدیران و مسوولان مربوطه زیرساخت‌های جدیدی به مرز ریمدان اضافه شده، افزود: در سال گذشته با مشکلات و چالش‌هایی مواجه بودیم که امسال درصدد برطرف‌کردن آنها هستیم.

فرماندار دشتیاری با اشاره به اینکه یکی از چالش‌هایی که در سال گذشته داشتیم و امسال نیز با آن مواجه خواهیم بود تردد و جابه‌جایی زائران از محل مرز ریمدان با شهرستان چابهار است، تصریح کرد: در سالجاری بنا بر گزارش‌ها دریافت شده قطعاً استقبال زائران پاکستانی از مرز ریمدان بیشتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تقریباً ۸۶ هزار نفر از زائران از این مرز وارد شدند و سال گذشته ۴۵ هزار نفر بودند و امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر خواهند بود که امیدواریم بتوانیم خدماتی درخور شأن برای زائران در مرز ریمدان را داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha