۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85555326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوا در سه شهرستان خراسان جنوبی قابل قبول است

۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶
کد خبر: 85555326
کیفیت هوا در سه شهرستان خراسان جنوبی قابل قبول است

بیرجند - ایرنا - کیفیت هوای شهرستان‌های نهبندان، بیرجند و زیرکوه در حالی روز پنجشنبه در وضعیت قابل قبول قرار گرفت که هواشناسی درباره وزش باد شدید در این استان و کاهش کیفیت هوا هشدار داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوا در شهرستان‌های نهبندان، بیرجند و زیرکوه بر اساس شاخص لحظه ای ساعت ۱۰ امروز قابل قبول است.

اسدالله حاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص آنلاین کیفیت هوا ساعت ۱۰ در شهرستان‌ نهبندان ۹۶، بیرجند ۶۴ و زیرکوه ۵۴ است که قابل قبول محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گرد و غبار علت اصلی آلودگی هوا در خراسان جنوبی است، به شهروندان توصیه کرد؛ در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

خراسان جنوبی دارای ۱۲ شهرستان است و پنج ایستگاه پایش کیفی هوا در این استان وجود دارد که ۲ ایستگاه در بیرجند و مابقی در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه مستقر است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی برای دومین بار در هفته جاری نسبت به افزایش محسوس دمای هوا و وزش باد شدید از روز گذشته تا یکشنبه هفته آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ نشانگر وضعیت قابل قبول است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ به معنای هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه سنین محسوب می‌شود.

شاخص ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است که در وضعیت خطرناک افراد باید از فعالیت‌های خارج منزل خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha