جزئیات رزمایش فصل شیدایی در کهگیلویه و بویراحمد+ فیلم

یاسوج - ایرنا - «فصل شیدایی» روایتی از سه فصل «انبیا»، «حوادث صدر اسلام» و «معاصر» است این رزمایش به مدت ۱۵ شب در دهکده فاع مقدس شهر یاسوج در قالب دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد نمایش میدانی خواهد داشت.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: «فصل شیدایی» از ۱۲ تا ۲۶ مرداد به مدت ۱۵ شب در دهکده دفاع مقدس در قالب دومین کنگره ملی شهدای این استان برنامه های خوبی اجرا خواهد کرد.

جزئیات رزمایش فصل شیدایی در کهگیلویه و بویراحمد+ فیلم

سردار حسن حکمتیان تصریح کرد: در رزمایش «فصل شیدایی» روایتی از سه فصل «انبیا»، «حوادث صدر اسلام» و «معاصر» از سوی ۳٠٠ هنرمند اجرا می شود.

وی بیان کرد: در این نمایش عظیم دوران معاصر کهگیلویه و بویراحمد بومی‌سازی شده که شامل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان نیز حرم می شود.

حکمتیان تصریح کرد: نمایش میدانی «فصل شیدایی» علاوه بر تکنیک‌های روز و جلوه‌های ویژه از عنصر تصویر هم بهره می برد و در محیط باز اجرا خواهد شد.

وی افزود: ۷٠ هزار متر مربع فضا در دهکده دفاع مقدس برای پوشش برنامه‌ های فصل شیدایی خاکبرداری، تجهیز و تامین تجهیزات شده است.

سه رویکرد مهم کنگره شهدا

مسئول کنگره شهدای کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در قالب دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید این استان گفت: این برنامه های در سه رویکرد همایشی و تجمعی، فرهنگی و هنری و فضای مجازی به خوبی در حال اجرا است.

وحید مثنوی مسئول برگزاری کنگره شهدای کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: پس از برگزاری موفق و باشکوه نخستین همایش سرداران، امیران، فرماندهان وهشت ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ مهر ۱۳۹۵، بار دیگر این افتخار و توفیق در استان محقق شده و پس از برنامه ریزی و تدارک ها که از سال ۱۴۰۱ کلید خورد، این کنگره بزرگ از ۶ اردیبهشت با برگزاری اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر گچساران وارد فاز عملیاتی شد.

جزئیات رزمایش فصل شیدایی در کهگیلویه و بویراحمد+ فیلم

وی با اشاره به پیش بینی اجرا بیش از ۳۵ هزار عنوان برنامه در دومین کنگره ملی شهدای این استان بیان کرد: بخشی زیادی از این برنامه ها با رویرکردهای مختلفی از سوی دستگاه های متولی اجرا و در حال اجرا است.

مثنوی رویکرد اجرای برنامه های دومین کنگره ملی ۲ هزار شهد این استان را همایشی تجمعی، فرهنگی و هنری و فضای مجازی دانست و تصریح کرد: تاکنون ۲٠ اجلاسیه فاخر، ۲٠ یادواره ویژه و بیش از چهار هزار و ۵٠٠ یادواره در محلات، مساجد و مناطق در قالب رویکرد همایشی و تجمعی برگزار شد.

وی افزود: در قالب رویکرد فرهنگی و هنری علاوه بر اجرای برنامه های خوب فصل شیدایی از ۱۲ مرداد به مدت ۱۵ شب برنامه های ویژه ای را برای قشرهای مختلف در دهکده دفاع مقدس یاسوج اجرا خواهد کرد.

مثنوی اضافه کرد: با توجه به اینکه برگزاری باشکوه کنگره شهدا دغدغه عموم مردم این استان بوده تاکنون پویش های خوبی در فضای مجازی در قالب دومین کنگره برای ترویج فرهنگ شهادت در بین مردم راه اندازی شده است.

وی افزود: دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید والا مقام کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی این استان با حضور مهمانان کشوری ۱۷ و ۱۸ شهریور برگزار خواهد شد.

کهگیلویه وبویراحمد دارای ۲ هزار شهید، ۵۳ هزار رزمنده ، ۱۳ هزار جانباز ، ۳۱۶ آزاده ، ۶۳ شهید جاوید اثر و پنج شهیده زن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha