زیان ناپایداری‌ جوی به شبکه برق در حوزه توزیع جنوب کرمان تشریح شد
عکس تزیینی است

کرمان - ایرنا - معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان خسارت ناشی از ناپایداری های جوی شامل طوفان، رعد و برق و سیل به شبکه برق طی چندروز اخیر را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان به منظور توزیع نیروی برق مطمئن به مشترکان ۱۸ شهرستان استان فعالیت دارد و این درحالی است که براساس اعلام منابع در جنوب استان طی ۲ شبانه روز گذشته خسارت هایی به زیرساخت های راه، محصولات کشاورزی و بخش تاسیسات برق وارد آمد.

گویا مشکل شبکه و قطع برق در این مناطق مقطعی بوده و خسارت ها نیز مالی گزارش شده؛ تاکنون گزارشی از مصدومیت یا آسیب جانی نیز مخابره نشده است.

اما غلامرضا میرزایی معاون بهره برداری شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خسارت های وارد شده مربوط به جنوب و غرب استان کرمان بود که بیشتر شامل شکستگی پایه ها و تیرهای برق، پارگی و قطع سیم در شبکه می شود.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی ها و وقع طوفان طی هفته گذشته در حوزه جنوب کرمان، در شهرستان رودبارجنوب شکستگی تیرهای برق و پارگی سیم را داشتیم که خسارت هایی به شبکه وارد کرد و باعث قطعی موقت برق شد.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان خاطر نشان کرد: همچنین روز گذشته (چهارشنبه) در منطقه ملک آباد سیرجان طوفان خسارت هایی به شبکه وارد کرد که با تلاش همکاران به‌سرعت شبکه ترمیم شد و به حالت عادی برگشت.

وی بیان کرد: همچنین در روز چهارشنبه در منطقه زهلکوت(مرکز شهرستان تازه تاسیس جازموریان) و چاه دادخدا(شهرستان قلعه گنج) وقوع رعد و برق شدید باعث شد شبکه تحت تاثیر قرار گیرد و کل منطقه بی برق شود که با همکاری برق منطقه ای مشکل خطوط برطرف و برق مشترکان شب گذشته وصل شد.

میرزایی افزود: میزان دقیق ریالی خسارت وارد آمده در دست کارشناسی و برآورد است اما به طور معمول به ازای هر کیلومتر خطوط برق رسانی ۶ میلیارد ریال پیش بینی خسارت می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به گرمای شدید هوا طی ۲ هفته گذشته و استفاده گسترده از وسایل سرمایشی خسارت هایی به شبکه برق در جیرفت، عنبرآباد، ریگان و رودبارجنوب داشتیم که برطرف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha