۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85555534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت دمای ۴۷درصدی و شرجی ۹۰درصدی در شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بالاترین میزان دما در شبانه روز گذشته در این استان مربوط به شهر شبانکاره دشتستان با ۴۷درجه و دمای ۹۰د صدی در شهر بوشهر و جزیره خارگ ثبت شد.

زه ا راستگو روز پنجشنبه درگفت وگ با ایرنا اظهار کرد: در مدت یادشده دمای هوا ۱۲ شهر استان بوشهر را بالای ۴۰ درجه و شرجی در ۶ شهر ساحلی استان نیز بالای ۸۰ درصد ثبت شده است.

وی با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی تا ۱۴ مرداد ماه در سواحل استان بوشهر افزود: با افزایش سرعت ۶۰ کیلومتری وزش باد در خلیج‌فارس، سواحل استان بوشهر متلاطم و مواج شده است.

راستگو ارتفاع موج خلیج‌فارس را بالای ۳ متر پیش‌بینی کرد و ادامه داد : در این شرایط آب و هوایی از خروج شناورها به ویژه قایق‌های صیادی و تفریحی از اسکله‌ها در سواحل استان بوشهر جلوگیری شود .

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، در تردد شناورها و فعالیت‌های اختلال ایجاد می‌کند و خطر غرق شدن شناگران در مناطق تحت تأثیر وجود دارد

راستگو تصریح کرد: افزایش سرعت وزش باد شمال غربی و تداوم وزش آن تا اوایل دوشنبه هفته آینده سبب مواج شدن سواحل استان بوشهر و خلیج فارس می شود.

وی اضافه کرد: جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر، بطور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت تا ۶۰ کیلومتر در ساعت است.

راستگو گفت:: ارتفاع موج در خلیج‌فارس از فردا در مناطق ساحلی جنوبی استان بوشهر به بیش از ۳ متر افزایش می‌یابد.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود:رطوبت هوا امروز در جزیره خارگ ۹۳ ، بوشهر ۹۱ ، گناوه ۸۷ ، دیلم ۸۳ ، بهرگان دیلم ۸۲ و بندر دیر ۸۱ درصد وا در مابقی شهرهای ساحلی استان بوشهر زیر ۸۰ درصد ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha