۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85558190
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

خلیج فارس متلاطم و مواج می‌شود

۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۶
کد خبر: 85558190
خلیج فارس متلاطم و مواج می‌شود

بوشهر- ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اوایل وقت فردا با تداوم وزش بادهای شمالی، سواحل این استان متلاطم خواهد بود.

زهرا راستگو روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: داده‌های یادشده نشان می‌دهد از روز سه شنبه تا پایان هفته با جنوبی شدن جریانات، شرجی و رطوبت هوا در سطح استان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: همچنین طی این مدت در نواحی جنوبی استان، در برخی از ساعات افزایش پوشش ابر پیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: پیش‌بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان نشان می دهد آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در ساعاتی از ظهر امروز در برخی نقاط همراه با گرد و خاک خواهد بود.

راستگو ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد بطور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و امروز تا اوایل وقت فردا روی دریا در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی گفت: ارتفاع موج دریا امروز ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۴۴ دقیقه بامداد ، مد اول ساعت ۰۷:۳۰، جزردوم ساعت ۱۵:۲۰ و مد دوم ساعت ۲۱:۲۰ خواهد بود.

راستگو تصریح کرد: بیشینه شبانه روز گذشته و امروز دمای هوا با ۴۶ درجه برازجان مرکز شهرستان دشتستان گرم ترین شهر استان بوشهر و شهرهای اهرم و دیر نیز با ۴۵ درجه سانتیگراد دیگر مناطق گرم این استان را بنام خود ثبت کردند.

وی گفت: خنک ترین شهر استان بوشهر نیز در مدت یادشده مربوط به شهر جم با ۲۹ درجه سانتیگراد است.

راستگو اضافه کرد: بیشترین میزان رطوبت با ۶۶ درصد مربوط به عسلویه و کمترین مربوط به شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان با ۱۵ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha