۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85556123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترور "اسماعیل هنیه" نقض مکرر قوانین بین المللی است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: شهادت اسماعیل هنیه به عنوان مهمان ما در خاک جمهوری اسلامی ایران نقض مکرر قوانین بین المللی و حاکمیت ملی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام محسن مشرفی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) برگزار شد افزود: ولی در این حادثه تلخ و سخت، خونخواهی شهید هنیه را وظیفه خود می‌دانیم.

وی گفت: این شهید در دیدار با رهبر معظم انقلاب گفته بود که ۶۰ نفر از اهل خانواده اش به شهادت رسیدند حتی نمونه‌هایی از خانواده‌ها در غزه را نام برده که ۱۷۰ نفر از اعضای آنان شهید شدند لذا این اقدامات به معنای نسل کشی اسرائیل با حمایت آمریکا است.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه ترور اسماعیل هنیه در خاک جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده ذلت و ضعف دشمن است اظهار کرد: این مسئله نشان می‌دهد که مردم مظلوم غزه همواره آماده جانفشانی در مسیر آزادی قدس شریف هستند و این شهادت مظلومانه موجب رسوایی بیش از پیش غرب، وحدت امت اسلام و جبهه مقاومت شده است.

وی افزود: علت دشمنی غرب استعمارگر با جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت این است که همواره مقابل استکبار و استعمار ایستاده ایم.

حجت الاسلام مشرفی گفت: حرکت اساسی را ملت ایران با شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و با فرهنگ قرآنی رقم زد زیرا ظلم نمی‌پذیرند و ستم نمی‌کنند چون این انقلاب از قیام عاشورا الهام گرفته و در مقابل استکبار ایستاده است.

وی با اشاره به شرایط منطقه و جنگ علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین اظهار کرد: استعمار مهمترین عامل در بروز جنگ‌ها، ترور و خونریزی است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: البته منظور قرآن از استعمار این است که خداوند انسان را به آبادگری زمین گماشته اما با وضعیت کنونی دنیا، حالت تنفر از این کلمه دست می‌دهد چون ۶ کشور به کشورهای دیگر افرادی فرستادند و توانستند ذخایر، نیروی انسانی و منابع آنها را چپاول کنند لذا اینها استعمارگر شدند و بقیه کشورها مستعمره هستند.

وی بیان کرد: انواع استعماری که در ۶ قرن اخیر دنبال شده شامل استعمار کهن است که استعمارگران دخالت مستقیم داشتند اما ملت‌ها علیه این حرکت قیام و ایستادگی می‌کردند پس نسخه را عوض کرده و نوع دوم استعمار نو بود به این شیوه که به جای ورود مستقیم از افراد خائن و دست نشانده داخل همان کشور استفاده کنند و از طریق خودفروختگان اهداف خود را دنبال می‌کردند.

حجت الاسلام مشرفی افزود: سالیان متمادی این شکل از استعمار را دنبال کردند تا اینکه این شیوه هم از سوی ملت‌ها مورد تنفر و انزجار قرار گرفت لذا نهضت‌ها و جنبش‌هایی برپا شد که حاکمان دست نشانده را قبول نداشتند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی استعمارگران، چپاول است یادآور شد: آنها در استعمار فرانو نیاز به دست‌نشانده نداشتند بلکه با روش دموکراسی و انتخابات، فردی را با رای مردم به قدرت می‌رساندند تا نقشه‌های آنها را دنبال کند لذا ملت‌ها از طریق جهانی سازی ناچار می‌شوند سند ۲۰۳۰ را بپذیرند یا FATF را قبول و حکمرانی پول واحد دلار را اجرا کنند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: همچنین در این روش همه آمار محرمانه ملت‌ها و مسوولان کشورها از طریق وبگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های مجازی به صورت لحظه ای در اختیار آنها باشد پس نیازی به دست نشانده ندارند.

وی بیان کرد: وقتی تعیین تکلیف تجاوزگران در اختیار شورای امنیت بوده و تصمیم‌های مجامع بین المللی تحت تاثیر حق وتو استعمارگران باشد و تمامی امکانات را در اختیار می‌گیرند نیازی به حضور فیزیکی در کشورها ندارند.

حجت الاسلام مشرفی گفت: برخی گوشی‌ها ابزار جاسوسی دشمن است و عامل انگیزه استعمارگران از این حرکات به خاطر روحیه برتری جویی، سلطه جویی، زیاده طلبی و طاغوتی است.

وی افزود: افرادی به دنبال سلطه طلبی و فساد هستند همانطور که فرعون در زمین ادعای خدایی کرد و این مسئله از روحیه استکبار نشات می‌گیرد اما انقلاب اسلامی استعمار کهنه و نو را کنار زد و اکنون تلاش دارد بر استعمار فرانو غلبه کند.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی الهام بخش آزادیخواهان عالم و ملت‌های منطقه شده است گفت: امروز حرکتی که در غرب آسیا توسط مبارزان فلسطینی ایجاد شده و عملیات طوفان الاقصی الهام گرفته از انقلاب اسلامی است لذا در مقابل این حرکت و روشنگری رهبران و ملت ایران سنگ اندازی می‌کنند.

وی تصریح کرد: انواع و اقسام حمله‌ها و تحریم‌ها را انجام می‌دهند و یکی از مهندسی‌های خبیثانه استعمارگران ایجاد غده سرطانی اسرائیل در منطقه بود.

حجت الاسلام مشرفی یادآور شد: ملت‌های مظلوم سر دوراهی قرار دارند؛ باید مسیر غارت را بپذیرند و ارزش‌های انسانی نابود شود یا اینکه مقاومت کنند و یک بار برای همیشه در مقابل استعمارگران مبارزه کرده تا وقتی که از صفحه روزگار محو شوند.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال نبرد نبودیم بلکه ستمگران و غاصبان پا بر گلوی ملت‌های مستضعف گذاشتند و به هیچ قانونی پایبند نیستند گفت: جبهه مقاومت مسیری را انتخاب کرده تا استعمار از بین برود اگرچه شهید می‌دهد اما هزینه اش از مسیر اول کمتر است.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه سنت الهی این است که ظلم را تحمل نکنیم تا ظالم رسوا شود گفت: ملت‌های مظلوم منطقه با خدای خود عهد کرده اند تا پای جان این اهریمنان را از سرزمین خود کوتاه کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به اشاره به شروع فعالیت دولت چهاردهم بعد از برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف اظهار کرد: رئیس جمهور قول داد با همه وجود به مردم خدمت کند که امید است این توفیق را پیدا کرده و راه رئیس جمهور شهید را به خوبی دنبال کنند.

حجت الاسلام مشرفی گفت: رسالت خطیری که مجلس شورای اسلامی پیش رو دارد انتخاب وزرا است و اعلام موضع شفاف رئیس جمهور در حمایت قاطع از جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه امیدبخش بود که تشویق نفاق گونه از نتانیاهو در آمریکا را تحت الشعاع قرار داد پس امید می‌رود دولت چهاردهم با همین شکل و نوع دیدگاه کار خود را دنبال کند.

وی مهمترین شاخصه شهید رئیسی را خستگی ناپذیری عنوان کرد که الگوی میدانی زمامداری را از خود باقی گذاشت و باید درس و سرمشق شود.

خطیب جمعه بیرجند افزود: کاهش نرخ بیکاری و احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم است.

وی همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی را نمونه ای از تقوا دانست و گفت: در شرایطی که کشور برای تامین انرژی برق دچار مشکل است تقوا ایجاب می‌کند به شکل صحیح تر منابع در اختیار استفاده شود.

حجت الاسلام مشرفی اظهار کرد: هر روز تعطیلی ادارات هزینه زیادی دارد و باعث عقب ماندگی می‌شود، هزینه‌های گزافی روی دست صاحبان امتیاز می‌گذارد لذا در این جهاد که از مصادیق تقواست باید تلاش کنیم.

نمازگزاران بعد از اتمام نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی جمعه خشم ضمن محکومیت ترور اسماعیل هنیه، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه ابراز داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha