۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85576529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه بیرجند: نیاز به تفکر راهبردی و آینده نگری داریم

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز به تفکر راهبردی، آینده نگری و نگاه عمیق به مسائل مختلف نیاز داریم زیرا در جنگ تبیینی و شناختی قرار گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلای المهدی (عج) برگزار شد افزود: در دنیای امروز میدان نبرد، ذهن انسان است چون هدف دشمن این است که نوع اندیشه، نگاه، عمل و به دنبال آن تفکر را عوض کند لذا با نابود کردن سرمایه‌های اجتماعی جامعه اسلامی از طریق مشروعیت زدایی و ناامید کردن در عرصه‌های مختلف می‌خواهد حاکمیت الهی را ناکارآمد جلوه دهد.

وی اظهار کرد: دشمن می‌خواهد نیروهای متدین و مردم انقلابی را در این جنگ شناختی از اسلام، ولایت و امامت دور کند، ما در حوادث تلخی همچون شهادت سردار سلیمانی و ترور شهید هنیه با تحلیل مقطعی دنبال مجازات سریع هستیم اما گاهی می‌خواهیم علاوه بر خونخواهی، در فرآیند مشخص ابعاد عمیق این حوادث مشخص شود.

خطیب جمعه بیرجند گفت: قطعا دشمنان این اقدامات‌ را از روی استیصال انجام می‌دهند لذا مردم باید تفکر خود را بالا ببرند و بدانند که دشمن از این کارها اهدافی دارد و باید آن را شناخت.

وی تاکید کرد: باید اقدام راهبردی را از دولت و نظام بخواهیم و بدانیم که جبهه حق با ابزار باطل به هدف نمی‌رسد.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: دشمن از فضای مجازی استفاده می‌کند و با هشتک سازی‌های کاذب، عملیات‌ روانی به راه می‌اندازد که در این شرایط باید حواسمان را جمع کنیم و فقط تفکر الهی به دنبال نشان دادن مسیر به مردم است پس باید آگاهانه در راه ولایت قدم برداریم.

وی تصریح کرد: با شناخت و بصیرت می‌توانیم ابزارهای دشمن را بشناسیم و طبق وعده الهی، عاقبت از آن اهل تقوا است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: یاد شهید اندرزگو نیز در مسیر اعتلای انقلاب گرامی است و در دولت آیت الله رئیسی الگوی زیبایی از خدمت ارائه شد که باید با الگو گرفتن از این شهیدان در مسیر دین خدا تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه باید با نگاه بلند و بصیرت به دنبال اهداف عالیه اسلامی باشیم افزود: انتظار داریم دولت چهاردهم با تاسی از امام و رهبری جایگاه ایران در جهان را ارتقا دهد.

حجت الاسلام نوفرستی در بخش دیگر سخنانش گفت: جریان اربعین یک رزمایش بزرگ برای غبار زدایی از ذلالت‌ها و گمراهی است چرا که اکنون فریاد عدالت خواهی را از دانشگاه‌های آمریکا می‌شنویم و این الگویی از کربلا است.

وی ادامه داد: به رغم همه توطئه‌ها از زمان واقعه کربلا تاکنون که زمانی روضه‌ها را تعطیل کردند چون می‌دانستند فردی که پای روضه سیدالشهدا می‌نشیند دامن خود را از آسیب‌ها حفظ می‌کند اما جریان اربعین عالم را منور کرده است.

امام جمعه موقت بیرجند با برشمردن فضیلت اربعین افزود: هر سال شاهد همایش باشکوه پیاده روی اربعین هستیم که میلیون‌ها نفر به نشانه ایمان در این مراسم شرکت می‌کنند و نعمت بزرگی است.

وی بر بهره گیری از این فرصت‌های معنوی در جهان اسلام تاکید کرد و گفت: این مساله نشان از بصیرت و آگاهی دارد که حتی امام معصوم خونش را فدا می‌کند تا مردم از ذلالت و گمراهی نجات پیدا کنند.

حجت الاسلام نوفرستی بیان کرد: کسانی که دل در گرو خدا دارند مسیر را پیدا می‌کنند اما افرادی چون فرزند نوح لیاقت هدایت ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha