استاد روس: ایران از قابلیت‌های بسیاری برای پاسخ به اسرائیل برخوردار است

مسکو- ایرنا- استاد دانشگاه پلخانوف روسیه با اشاره به اقدام اسرائیل در ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ تهران از قابلیت‌های بسیاری برای پاسخ به تل‌آویو برخوردار است. 

اولگ گلازونوف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو افزود:‌ سرویس‌های ویژه و نیروهای نظامی و امنیتی ایران در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا از قابلیت‌های زیادی همچون موشک‌های بالستیک، پهپادها و نیز جنگ‌های چریکی برخوردار هستند.
وی اظهار داشت: ایران همانگونه که در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی نشان داد، قادر به عملیات ویژه علیه رهبری سرویس‌های ویژه و مقام‌های اسرائیل است.
دانشیار گروه تحلیل سیاسی و فرآیندهای روانی اجتماعی دانشگاه پلخانوف روسیه گفت: آمادگی ایران برای اعلان جنگ به اسرائیل بسیار زیاد است،‌ اما این موضوع بعید به نظر می‌رسد؛ با این حال تهران باید به نوعی به تل‌آویو پاسخ دهد،‌از این رو،‌ باید منتظر اقدامات تلافی‌جویانه از مبدأ کشورهای خاورمیانه و غرب آسیا بود.
وی اظهار داشت: اسرائیل تا زمانی که مشکلات آن با حماس و حزب الله حل نشود، آماده جنگ با ایران نیست و تنها در این صورت است که تل آویو می تواند وارد درگیری با ایران شود.
این صاحب‌نظر روس در ادامه واکنش جهان عرب به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را ضعیف توصیف کرد و گفت:‌ با توجه به روابط نزدیک اقتصادی و فنی – نظامی برخی کشورهای عربی با اسرائیل، به نظر می‌رسد که توافق خاصی بین رهبران این کشورها و تل‌آویو وجود دارد و از این رو، این کشورها در درگیری احتمالی منطقه علیه اسرائیل وارد عمل نخواهند شد.
وی اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا معتقد است که ایران وارد جنگ با اسرائیل نخواهد شد؛ در چنین شرایطی، تل‌آویو که از پشتوانه حمایت آمریکا، فرانسه و انگلیس برخوردار است، به دنبال اعزام نیروهای بیشتر به نوار غزه و مرز لبنان خواهد بود تا مشکلات خود در این مناطق را حل کند.

به گزارش ایرنا،‌ اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موجی از محکومیت ها را در سطح جهان به همراه داشته است. از آن جمله، کرملین، وزارت امور خارجه روسیه و برخی دیگر از مقامات این کشور، این اقدام تل آویو را به شدت محکوم کردند و آن را زمینه ساز شدت گرفتن تنش در منطقه خاورمیانه دانستند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۳ با حضور در دانشگاه تهران بر پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید وسیم ابوشعبان همراه شهید هنیه، اقامه نماز کردند. مراسم اقامه نماز با حضور جمع زیادی از قشرهای مختلف مردم و مسئولان کشوری و لشکری و خانواده شهید اسماعیل هنیه و جمعی از مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان برگزار شد.

دولت جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
رهبر معظم انقلاب نیز با صدور پیامی به مناسبت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، گفتند: رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha