۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85562244
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

درخواست سفیر فلسطین برای آتش‌بس و کنفرانس بین‌المللی بازسازی غزه

مسکو- ایرنا- سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در روسیه، توقف فوری جنایات رژیم صهونیستی در کشتار مردم غیرنظامی نوار غزه و برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای احیای این منطقه ویران شده بر اثر بمباران‌های اسرائیل را خواستار شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، ‌عبدالحافظ نوفل در نشست گرامیداشت یاد شهید هنیه و بررسی ابعاد شخصیتی، اهداف و ابعاد حقوقی ترور وی و دیگر قربانیان تروریسم در مرکز اورشلیم روسیه در مسکو افزود: تخمین زده می‌شود که ۷۰ میلیارد دلار برای بازگرداندن شرایط زندگی به نوار غزه و احیای زیرساخت‌ها مورد نیاز است.
وی همچنین برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای تشکیل کشور فلسطینی بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواستار شد.

واکنش غرب به ترور هنیه تناقض‌آمیز است
سفیر فلسطین در روسیه در ادامه با اشاره به رخدادهای اخیر گفت: اگر تراژدی ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در مورد رهبر یک کشور دیگر در زمان سفر دیپلماتیک به کشور میزبان رخ می‌داد، کشورهای غربی و مجامع بین‌المللی نسبت به آن مواضعی اتخاذ می‌کردند اما این کشورها و سازمان‌ها در رویکردی دوگانه و تناقض‌آمیز، در قبال ترور هنیه بی‌تفاوت بودند.
وی یادآور شد: شهید هنیه نخست‌وزیر و دولتمرد سابق و سیاستمدار فلسطینی به مبارزه با جنایات رژیم اسرائیل معتقد بود.
وی ادامه داد: اسرائیل با اتکا به حمایت قاطع متحدان، خود را فراتر از قانون می‌بیند و با چنین رویکردی، به ترور هنیه اقدام کرد؛ انتظار ما این است که جامعه جهانی قاطعانه مقابل این اقدامات تل‌آویو بایستد.
سفیر فلسطین در روسیه با اشاره به اینکه با وجود گذشت ۱۰ ماه از آغاز حملات نظامیان رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی غزه، این حملات همچنان ادامه دارد، آمار زیاد شهدا و دیگر قربانیان این جنایات تل‌آویو را یادآور شد و گفت: متأسفانه جهانیان نتوانسته‌اند با گذشت ۱۰ ماه مانع از تداوم اقدامات خصمانه اسرائیل علیه مردم غزه شوند.
نوفل در ادامه با تأکید بر لزوم توقف اقدامات نظامی اسرائیل در نوار غزه، گشایش تمامی مسیرها و مرزها برای دسترسی به موادهای مورد نیاز غذایی و دارویی دو میلیون انسان ساکن این منطقه را خواستار شد.
وی تصریح کرد: متأسفانه کودکان بسیاری در غزه به علت گرسنگی، جان خود را از دست می‌دهند و متأسفانه همه دنیا هم در حال مشاهده تصاویر این وقایع هستند اما نتوانسته‌اند برای تغییر وضعیت، کاری از پیش ببرند.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و جمعی از صاحب‌نظران و علمای دینی اسلام و مسیحیت نیز از دیگر حاضران و سخنرانان این نشست بودند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»
پیش از این جنایت فجیع، رژیم اسرائیل حملات تروریستی را در جنوب بیروت علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی انجام داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha