گردشگران ناپدید شده در جنگل های مازندران پیدا شدند

ساری- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت که پنج گردشگر که عصر روز گذشته، جمعه پس از ورود به منطقه جنگلی "هفت آبشار" بخش بابلکنار شهرستان بابل گم شدند پس از ساعت ها جست و جو امروز پیدا شدند.

به گزارش ایرنا، ‌ غ️لامعلی فخاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طی تماس تلفنی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC هلال‌احمر مازندران مبنی بر مفقودی پنج جوان گردشگر در منطقه هفت آبشار بخش بابلکنار شهرستان بابل یک تیم با تجهیزات کامل از پایگاه امداد و نجات "مرحوم عاصمی" ایمن آباد این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از اعزام تیم عملیاتی از پایگاه به محل حادثه و با توجه به تاریکی هوا و صعب العبور بودن مسیر آبشار نجاتگران شروع به عملیات جستجو کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اضافه کرد: سرانجام پس از ۹ ساعت عملیات و تلاش نجاتگران هلال‌احمر در ارتفاعات جنگلی بابل پیدا شده و به منطقه امن منتقل شدند.

ناشناخته بودن مسیرهای جنگلی، ‌ عدم شناخت مسافران و توریست ها از راههای دسترسی به جنگل، ‌ هیجانات کنترل نشده افراد برای ورود به این مناطق و همچنین آماتور بودن باعث شده تا بخشی از ظرفیت و توان هلال احمر مازندران صرف ارائه خدمات به این افراد شود که گاها وقت گیر و هزینه بر است. در حالیکه این مسافران و گردشگران با رعایت نکات لازم می توانند در کاستن این حجم از کار از دوش امدادگران هلال احمر کمک کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha