پیش بینی افزایش ۶ درجه ای دما در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به پیش بینی افزایش ۶ درجه ای دما در استان از روز دوشنبه هفته جاری گفت: لازم است شهروندان توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند.

مهدی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش دما از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری احتمال گرمازدگی، آتش سوزی جنگلها و مراتع در اثر افزایش دما در کنار افزایش مصرف حامل های انرژی وجود دارد.

وی بیان کرد: مدیریت در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل ها و اتخاذ تمهیدات احتیاطی لازم در مواجهه با آتش سوزی های احتمالی، خودداری از انجام فعالیتهای فیزیکی در فضای باز در ساعات میانی روز و توجه به توصیه های کارشناسان کشاورزی از ضروریات است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و با توجه به تقویت امواج تراز میانی جو طی امروز شرایط برای رشد ابر و رگبارهای متناوب باران نیز فراهم است که در مناطق مستعد بارش تگرگ توام با رعد و برق پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت اخیر بارش پراکنده ای در چالدران گزارش شد، افزود: در سایر نقاط استان که ایستگاه های هواشناسی فعال هستند، بارندگی ثبت نشده است.

صابری اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای مثبت ۱۳ درجه سانتی گراد گرم ترین و شهرستان پلدشت با مثبت ۳۵ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان بوده است.

به گزارش ایرنا دمای هوا در آذربایجان غربی از استانهای کوهستانی با اب و هوای معتدل در تابستان و سرد رد زمستان است، اما از روز جمعه روند افزایشی به خود گرفته است که موجب شده تا هشدارهایی از سوی نهادهای مربوطه در این زمینه صادر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha