همکاری همگانی رکن اصلی جلوگیری از قطعی برق

ارومیه- ایرنا- طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی روند افزایشی دما تا ۶ درجه سانتی گراد در هفته جاری ادامه دارد که با توجه به این گرما، روزهای سختی برای تامین برق در هفته جاری پیش بینی می شود که این ایام با همکاری همگانی شهروندان می تواند به خوبی سپری شده و بدون قطعی برق به پایان برسد.

به گزارش ایرنا، گرمای تابستان که فرا رسید اولین قبض برق که معادل هشت میلیون ریال ثبت شده بود، آقا مهدی نجار محله را دچار شوک کرد؛ ابتدا فکر کرد که ۸۰ هزار تومان است ولی با دقت بیشتر متوجه شد که مصرف خانوار بسیار بالا بوده و رقم ۸۰۰ هزار تومانی قبض واقعی است.

ولی از آنجا که اوضاع کار و کاسبی برای افراد دارای شغل آزاد متلاطم است و مدیریت هزینه ها جزو لاینفک زندگی است، تصمیم به بررسی سیم کشی منزل و وسایل برقی گرفت و در نهایت اغلب وسایل برقی خانه از یخچال خانه خودش و مادرش گرفته تا جارو برقی را که مال ۳۰ سال قبل بود، تعویض و وسایلی کم مصرف تهیه کرد.

لامپ های منزل هم تبدیل به کم مصرف شدند و در ساعتهای اوج مصرف همسرش دیگر استفاده از لباسشویی و جارو برقی و سایر وسایل برقی را انجام نمی داد و همین روال با گذشت یکسال این تابستان هم ادامه داشت.

با توجه به اینکه این خانواده پر جمعیت ۶ نفره دارای قبض برق زیر ۲۰ هزار تومان بودند، تصمیم به شرکت در پویش با انرژی شرکت برق گرفتند و طولی نکشید که با قرعه کشی برنده یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ شدند .

وقتی خودرو توسط مدیران شرکت برق استان تحویل این خانواده شد، اشک شوق و شادی در چشم مادر خانواده و همسر آقا مهدی جاری بود و این نتیجه مدیریت مصرفی بود که با همکاری همه اعضای خانواده حاصل شده بود.

همکاری همگانی رکن اصلی جلوگیری از قطعی برق

هم اکنون این خانواده خود به یک نمونه و الگو در محله و مروجی در زمینه مدیریت مصرف برق تبدیل شده و آقا مهدی نجار محله هر روز همه همسایه ها و فامیل را تشویق به صرفه جویی می کند.

مهدی ملاعباسیان این برنده خوش مصرف در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: داشتن استانی پیشرفته که چرخ صنعت آن بچرخد، لازمه صرفه جویی است چرا که اگر برق نداشته باشیم شخص خود من نمی توانم به کار نجاری در کارگاه بپردازم چه برسد به بخشهای تولیدی و صنعتی و بزرگ و لازمه روشن بودن چراغ هر کارگاه بزرگ و کوچک صرفه جویی حداقل ۱۵ درصدی در مصرف برق است که پویش با انرژی بهانه ای برای این موضوع است.

محمد خالدی برنده دیگر این پویش است و شغل آشپزی دارد، او و خانواده اش در سلماس و در یک زیر زمین زندگی می کنند وی هم در هفته گذشته برنده ۱۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی شده که در کیف پولش شارژ شده است.

وی هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تمام لامپ های منزلشان کم مصرف بوده، گفت: پنج فرزند دارم و هر نوع صرفه جویی در مصرف آب و برق زمینه ای است تا بتوانم یکی از مایحتاج های منزل را تهیه کنم.

این مشترک با اشاره به اینکه منزلشان تقریبا در طول روز نورگیر است، افزود: اینکه همه شهروندان و هم استانی هایم بتوانند طعم شیرین استفاده از این نعمت الهی را همواره چشیده باشند و از نظر روشنایی در مضیقه نباشند، هم در مصرف صرفه جویی کردیم و هم در هزینه ها.

استفاده از وسایل کم مصرف، کاهش مصرف در ساعات اوج مصرف و اینکه همه خانواده از یک اتاق و مکان برای کارهای روزمره استفاده می کنند باعث شده تا مصرف برق انها هم به زیر ۱۹ هزار تومان برسد.

وی که از برنده شدن در این پویش بسیار خوشحال بود، گفت: برای یک کارگر آشپز ۱۰۰ میلیون تومان می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد ولی هنوز نمی توانم این مبلغ را برداشت کنم و خواهشمندم مسوولان راهنمایی لازم را در زمینه استفاده از این مبلغ داشته باشند.

البته با بررسی های میدانی خبرنگار ایرنا قبل از اعلام برنده شدن رسمی این افراد به صورت نامحسوس کنتور برق منازل شان به صورت مرتب در مدت های زمانی معین مرتب بازبینی و بررسی می شد تا راستی آزمایی های لازم در مورد مصارف آنان انجام شود.

مصرف برق در آذربایجان غربی در وضعیت هشدار قرار دارد

براساس اطلاعات دریافتی در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی همه بخش‌های کارشناسی و عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی این روزها به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش‌ هستند تا برق مصرفی مشترکان بدون کوچک‌ترین اختلالی تأمین شود اما ادامه این رکورد زنی ها در مصرف و عدم رعایت برنامه های مدیریت مصرف شبکه سراسری را با مشکل جدی مواجه می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در گفت و گو با ایرنا روزهای آتی را برای شبکه سراسری برق و به تبع آن استان آذربایجان غربی از نظر وضعیت مصرف برق سخت ترین روزها از ابتدای تابستان سالجاری تا کنون برشمرد و گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته هفته جاری با توجه به افزایش دمای هوا؛ مصرف برق در حالت هشدار قرار گرفته و همراهی و همکاری مردم در مصرف بهینه برق بیش از پیش مورد نیاز است.

طاهر کیامهر نیمه اول مرداد ماه را سخت تر و حساس تر از ماه های گذشته برای صنعت برق بیان کرد و گفت: از ابتدای تابستان سال جاری تاکنون بیشترین میزان مصرف برق استان با یک هزار و ۲۶۳ مگاوات در روز چهار شنبه ۲۷ تیرماه ثبت شده که با توجه به پیش بینی ها در صورت عدم رعایت برنامه های مدیریت مصرف این رویه در هفته پیش رو همچنان تداوم خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: از تمامی مردم استان درخواست می شود تا با مصرف بهینه برق و رعایت نکات مدیریت مصرف در روزهای پیش رو به پایداری شبکه سراسری برق این نعمت حیاتی کمک کنند: انتظار می رود مردم استان بیشترین همکاری را با صنعت برق داشته باشند تا این نعمت حیاتی و مهم همچنان برای همه مردم در تمامی استانها در جریان باشد.

مدیریت بیش از ۶ مگاواتی مصرف برق با تغییر ساعات اداری در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: به دلیل تاثیر گذار بودن کاهش ساعات اداری در کاهش مصرف برق، با مصوبه هیات وزیران تغییر ساعات اداری در سال جاری نیز مصوب و اجرا شد که این طرح در آذربایجان غربی نیز همزمان با سایر استان ها در راستای پایداری هرچه بیشتر شبکه برق و گذر از پیک بار اجرا شد که در پی اجرای این طرح روزانه به میزان ۶ مگاوات شاهد مدیریت بار شبکه هستیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری اداراتی که توصیه های شرکت توزیع نیروی برق را رعایت کرده‌اند اظهار کرد: براساس مصوبه هیات وزیران ادارات، سازمان ها و بانک ها از آغاز اجرای طرح تغییر ساعات اداری موظفند ٣٠ درصد مصرف برق خود را در ساعات اداری و ٦٠ درصد مصرف خود را پس از پایان وقت اداری کاهش دهند و ضمن تهیه مولدهای خودتامین برای هر مجموعه، در ساعات اوج بار مصارف خود را از طریق ژنراتورهای اضطراری تامین کنند.

کیامهر افزود: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در راستای اجرای طرح پایش و کنترل مصرف برق ادارات استان بیش از ۸۶۴ مورد بازرسی انجام و از این تعداد حدود ۴۳۲ اخطار صادر و برق ۴۲ مجموعه دولتی قطع شده است.

همکاری همگانی رکن اصلی جلوگیری از قطعی برق

پویش با انرژی کمپینی برای کاهش مصرف برق

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: شهروندان آذربایجان غربی با پیوستن یه پویش "باانرژی" می توانند علاوه بر پرداخت قبض برق کمتر جوایز ارزنده دریافت کنند.

داود صالح نمدی با اشاره به دریافت جوایز متنوع با نصب اپلیکیشن با انرژی گفت: پویش سراسری "باانرژی" به لحاظ وسعت و مدت زمان برگزاری بزرگترین کمپینی است که در سطح کشور توسط صنعت برق اجرا می شود که در آن مردم می توانند از مشوق ها و جوایز این پویش بهره مند شوند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ضمن تشریح جزئیات پویش "باانرژی" به جوایز ویژه این پویش اشاره کرد و گفت: طبق این پویش مردم می توانند با ۱۵ درصد صرفه جویی در چهار هفته علاوه بر کاهش مبلغ پرداختی قبض خود، از جوایز گسترده و متنوعی که از سوی وزارت نیرو برای افراد مشارکت کننده در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای مشارکت در این طرح با شماره‌گیری #١٥٢١* وارد پویش شده و ثبت نام کنند؛ همچنین مشترکان با نصب نرم افزار "با انرژی" بر روی گوشی خود می‌توانند از جوایز میلیونی این پویش از جمله خودرو و لوازم خانگی که به صورت قرعه کشی در اختیار مشترکان قرار می گیرد، استفاده کنند.

وی ادامه داد: مشترکان پس از نصب نرم افزار "باانرژی" از کنتورهای خود عکس گرفته و به صورت هفتگی در برنامه کاربردی با انرژی بارگذاری کرده و علاوه بر افزایش شانس شرکت در قرعه‌کشی، از جوایز هفتگی شامل اینترنت رایگان نیز بهره‌مندمی‌شوند.

همکاری همگانی رکن اصلی جلوگیری از قطعی برق

۲ قرعه کشی برای جایزه بزرگ پویش سراسری "با انرژی" باقی مانده است

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: مردم استان آذربایجان غربی با نصب اپلیکیشن با انرژی و ثبت کارکرد کنتورهای خود در مرداد و شهریورماه سالجاری می توانند یکی از برندگان خوش شانس قرعه کشی این پویش باشند.

صالح نمدی با اشاره به تحویل نخستین خودرو سهمیه استان از قرعه کشی بزرگ پویش سراسری با انرژی، بیان کرد: برنده جایزه بزرگ دور اول پویش با انرژی در استان آذربایجان غربی مشخص و طی مراسمی خودرو ۲۰۷ دنده اتومات به این مشترک اهل ارومیه تحویل داده شد و مردم استان آذربایجان غربی در ماه های مرداد و شهریور نیز می توانند یکی از برندگان این جایزه بزرگ باشند.

وی اضافه کرد: مشترکان استان آذربایجان غربی در ماه های مرداد و شهریور نیز می توانند تنها از طریق نصب اپلیکیشن با انرژی و مشارکت در پویش سراسری با انرژی در قرعه کشی بزرگ این پویش شرکت و از جوایز متنوع آن بهره مند شوند. صالح نمدی ادامه داد: ملاک شرکت در قرعه کشی جوایز پویش با انرژی علاوه بر خوش مصرفی مشترک نصب اپلیکیشن با انرژی و مشارکت در این پویش است.

به گزارش ایرنا مجموع مشترکان برق استان آذربایجان غربی یک‌میلیون و ۴۴۵ مورد است که ۶۲ درصد مشترکان برق استان خانگی و کشاورزی هستند.

۳۸درصد مشترکین برق استان خانگی، ۲۴ درصد کشاورزی، ۹.۶ درصد عمومی، صنعتی ۱۹درصد و بقیه سایر مصارف و مشترکان هستند.

تمامی روستاهای دارای برق آذربایجان غربی که در مجموع بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا بوده که حتی برخی روستای زیر هشت خانوار هم در ردیف مشترکان قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha