چرا نتانیاهو در مسیر توافق آتش‌بس در غزه سنگ اندازی می‌کند؟

تهران- ایرنا- «جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علت سنگ اندازی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر دستیابی به هرگونه توافقی با مقاومت فلسطین برای برقراری آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران را تشریح کرد و گفت که اشغالگران باید منتظر پرداخت هزینه سنگینی به خاطر ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس باشند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، طه در گفت و گو با پایگاه «عربی۲۱» تصریح کرد: جنبش حماس هنوز از هر طرحی و اقدامی که خواسته های ملی، سیاسی و حتی انسانی ملت فلسطین را برآورده سازد، استقبال می کند.

وی درباره اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: دشمن صهیونیستی جدیتی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ندارد و درصورتی که در این مسیر جدی بود، فرمانده بزرگی که مسئولیت مدیریت مذاکرات را برعهده داشت، ترور نمی کرد.

طه بیان کرد: جنایت های اشغالگران، قتل عام و ترورهای آن ها، مانع اصلی در مسیرموفقیت هر طرح و پیشنهادی در آینده خواهد بود.

سخنگوی جنبش حماس گفت: جامعه جهانی به خوبی می داند که رژیم صهیونیستی مانع دستیابی به هر توافقی است و این رژیم باید به خاطر جنایت هایش در حق ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین مجازات شود.

طه تصریح کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی می داند که هر توافقی با مقاومت به معنای پایان زندگی سیاسی وی است و به همین خاطر در مسیر توافق سنگ اندازی می کند.

وی افزود: نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش بس، در نشست چهارجانبه پاریس با خروج از محور فیلادلفیا (صلاح الدین) و گذرگاه رفح در جنوب و محور نتساریم در مرکز نوار غزه مخالفت کرد و محدودیت هایی را برای بازگشت ساکنان شمال نوار غزه به خانه های خود تعین کرد.

طه درخصوص ترور اسماعیل هنیه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی برای فرار از مجازات، مسئولیت این ترور را برعهده نگرفته است زیرا از واکنش های بین المللی بویژه در زمینه تجاوز به امنیت جمهوری اسلامی ایران هراس دارد.

سخنگوی جنبش حماس گفت: سخن گفتن درباره تعیین جانشین اسماعیل هنیه زود است و این موضوع به قوانین و دستورالعمل های داخلی جنبش بستگی دارد.

طه اضافه کرد: رهبران حماس بارها ترور شده اند اما شهادت هر رهبر و فرمانده، عزم و اراده و قدرت این جنبش را برای حرکت در مسیر مقاومت که تنها گزینه و راه برای بازپس گیری حقوق ملت فلسطین است، افزایش داده است و دشمن نمی تواند اراده ما را به هیچ شیوه درهم بشکند.

وی اظهارداشت: تحقیقات درباره جزییات و چگونگی ترور اسماعیل هنیه توسط نهادهای جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد و جنبش حماس با این نهادها در تماس است.

طه گفت: ایران براساس قوانین بین المللی، حق دارد از امنیت و حاکمیت خود در برابر هر تجاوزی دفاع کند و اشغالگران باید آماده پرداخت هزینه سنگینی در این باره باشند.

وی افزود: ترور شهید هنیه بدون چراغ سبز آمریکا امکان پذیر نبود و این جنایت پس از سفر نتانیاهو به واشنگتن انجام شد.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت: امروز باید کشورهای عربی و اسلامی در یک موضع گیری یکپارچه در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی بایستند زیرا این جنایت ها به سرزمین فلسطین محدود نمی شود و به تدریج به دیگر کشورهای عربی و اسلامی نیز کشیده خواهد شد.

طه افزود: سکوت مرگبار جامعه جهانی در قبال جنایت های رژیم صهیونیستی قابل پذیرش نیست و باید با مواضع شجاعانه و محکم، جنایت های این رژیم علیه زنان، کودکان و همه فرزندان فلسطین متوقف شود.

وی اضافه کرد: همه باید بدانند که سکوت در مقابل این جنایت ها به هرج و مرج بیشتر در منطقه منجر خواهد شد.

طه تصریح کرد: ترور هنیه فقط تجاوزگری علیه جنبش حماس نیست بلکه تجاوزگری علیه همه گروه های مقاومت و آزادگان امت های اسلامی و عربی و هدف قرار دادن ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد چهارشنبه محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا همچنین در حمله به یک آپارتمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را ترور کرد.

درپی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha