۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85556757
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیش از ۹ هزار تن کلزا در کردستان خریداری شد

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85556757
بیش از ۹ هزار تن کلزا در کردستان خریداری شد

سنندج- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۹ هزار و ۱۲ تن دانه روغنی کلزا از ابتدای فصل برداشت تاکنون از کلزاکاران استان خریداری شده است.

محمدصالح احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال زراعی جاری سه هزار و ۸۱۹ هکتار از اراضی استان به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است که این میزان نسبت به برنامه سال گذشته که ۲ هزار و ۸۷ هکتار بود ۸۲ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۷۰ نفر بهره بردار کلزا در استان فعالیت می کنند، افزود: بیشترین سطح زیرکشت کلزا در استان مربوط به شهرستان‌های سقز، کامیاران، مریوان، قروه و دهگلان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: هر کیلوگرم کلزا به قیمت ۳۵۰ هزار ریال از کلزاکاران استان به طور تضمینی خریداری می شود.

احمدی اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت کلزا (اوایل تیرماه) تا ۱۳ مرداد سال جاری، ۹ هزار و ۱۲ تن از این دانه روغنی از کلزاکاران استان خریداری شده است و شهرستان سقز با سه هزار و ۱۰۳ تن رتبه برتر تولید این محصول را در استان دارد.

وی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا نقش موثری در اجرای الگوی کشت، کنترل آفات و بیماری ها و علف های هرز مزارع و پایداری در تولید دارد، یادآور شد: در طول سال کلاس های آموزشی و ترویجی برای کشاورزان در ارتباط با مزایای کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا توسط این سازمان برگزار می شود که تاکنون بسیار مورد استقبال جامعه هدف قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha