استاندار خطاب به مدیران اجرایی مازندران: از سرمایه‌گذاران دارای اهلیت حمایت کنید

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران دارای اهلیت از سوی دستگاه های اجرایی استان، گفت : دولتمردان با آگاهی بخشی به فعالان اقتصادی باید به دنبال اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری بزرگ باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی مازندران افزود: آمار انحراف در طرح‌های سرمایه‌گذاری که زمین را با تغییر کاربری دریافت کردند، نگران کننده است.

وی با ذکر این نکته که اگرچه محدودیت هایی از سوی محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، اوقاف و بنیاد مستضعفان در مقوله کاربریزمین وجود دارد، ادامه داد: علاوه بر اهمیت اهلیت سرمایه‌گذاران، طرح‌ها باید بر اساس آمایش سرزمینی استان انجام شود.

استاندار مازندران با تاکید بر این که نظارت در مازندران در مقوله مصوبات تغییر کاربری و واگذاری زمین به سرمایه‌گذاری بسیار ضعیف است، گفت: ارزش زمین در استان نباید عامل ایجاد فساد و کریز از قوانین شود.

وی گفت: اوقاف، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در مازندران باید علاوه بر حراست و حفاظت از زمین، رضایت مردم استان مازندران را در اجرای طرح‌های خود همراهی و مشارکت بیشتری داشته باشند.

نوری در بخش دیگری به اهمیت اهتمام مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران نسبت به جذب بودجه از وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی اشاره کرد و توضیح داد: مازندران بهشت جذب اعتبارات از محل تبصره‌ها و ردیف ها در بودجه وزارتخانه‌ها است

استاندار مازندران گفت که دستگاه های اجرایی از محل تبصره و ردیف های اعتباری بودجه ای به عنوان ظرفیت مهم برای جذب اعتبارات باید بیشتر تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان داشت: یک بخش از ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید جذب اعتبارات از بودجه وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: هر یک از دستگاه های اجرایی مازندران باید برنامه جذب و پیش‌بینی اعتبار را از محل وزارتخانه‌ها داشته باشند.

وی با اظهار این که طبق بررسی معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری درصد جذب اعتبارات عمرانی دستگاه های اجرایی استان پایین است، گفت: اجرای ماده ترک تشریفات برای طرح های عمرانی به سختی و با نظارت دقیق تر انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha