آتش در جنگل و مراتع ثلاث باباجانی کرمانشاه مهار شد

کرمانشاه - ایرنا - آتش سوزی در جنگل و مراتع شهرستان ثلاث باباجانی که از اواخر هفته گذشته آغاز شده بود پس از حدود سه شبانه روز تلاش ماموران و کمک عوامل مردمی و جوانان محلی مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: آتش سوزی در ارتفاعات ثلاث باباجانی در شمال غرب استان کرمانشاه از ساعت ۲۰ شامگاه روز چهارشنبه هفته گذشته و در منطقه "دوری دره" آغاز شد.

افشین یگانه افزود: با تلاش نیروهای امدادی و به ویژه کمک بی وقفه افزون بر ۳۰۰ نفر از نیروهای مردمی شهرستان ثلاث؛ آتش نیمه شب گذشته به طور کامل مهار شد.

وی یادآور شد: برای مهار این آتش که بر اساس اعلام اداره منابع طبیعی در وسعتی به میزان ۲۵۰ هکتار از جنگل و مراتع منطقه گسترش یافت از یک دستگاه بالگرد آب پاش جمعیت هلال احمر نیز استفاده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: بنابر اعلام اداره منابع طبیعی حدود ۱۰ درصد از درختان محل آتش سوزی طعمه آتش شده است.

یگانه با بیان اینکه علت آتش سوزی بر اساس اعلام کارشناسان عامل انسانی بوده است گفت: از ابتدای امسال تاکنون مراتع و جنگل های منطقه ثلاث باباجانی ۱۴ بار طعمه آتش شده است.

خبرنگار ایرنا برای اخذ جزییات گونه‌های گیاهی صدمه دیده یا سوخته شده در ارتفاعات ثلاث باباجانی با مدیر کل منابع طبیعی کرمانشاه نیز تماس گرفت که گفته شد در این رابطه فقط مدیرکل دفتر بحران استان مجاز به مصاحبه است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ثلاث باباجانی در ۱۲۸ کیلومتری شمال غرب شهر کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha