بیش از ۵۵۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های ثلاث‌باباجانی دچار آتش‌سوزی شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: طی ۲ حادثه روی داده در جنگل ها و مراتع شهرستان مرزی ثلاث‌باباجانی در شمال غربی استان کرمانشاه بیش از ۵۵۰ هکتار از جنگل ها و عرصه‌های طبیعی این منطقه دچار آتش سوزی شد.

افشین یگانه روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا از بین رفتن بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل های شهرستان ثلاث باباجانی در ۲ فقره آتش سوزی های اخیر در فضای مجازی را تکذیب کرد و افزود: براساس گزارش های ارایه شده توسط اداره کل منابع طبیعی استان که براساس رصد تصاویر دقیق ماهواره ای اعلام شده است در مجموع ۵۵۰ هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان که شامل پوشش های گیاهی و جنگلی است دچار حریق شده است.

وی اضافه کرد: نخستین مورد از آتش سوزی در ارتفاعات این منطقه روز چهارشنبه دهم مردادماه در منطقه "دوری دره" آغاز شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی و به ویژه بیش از ۳۰۰ نفر از نیروها و تشکل های مردمی این شهرستان پس از سه روز مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه یادآور شد: برای مهار این آتش که بر اساس اعلام اداره منابع طبیعی در وسعتی به میزان ۲۵۰ هکتار از جنگل و مراتع منطقه گسترش یافت از یک دستگاه بالگرد آب پاش جمعیت هلال احمر نیز استفاده شد.

یگانه ادامه داد: بنابر اعلام اداره منابع طبیعی حدود ۱۰ درصد از درختان محل آتش سوزی طعمه آتش شده است.

وی تاکید کرد: در دومین آتش سوزی نیز که روز ۱۷ مرداد در منطقه "بستان آباد" در ارتفاعات این شهرستان روی داد نیز ۳۰۰ هکتار از مراتع و اراضی جنگلی دچار حریق شد که با تلاش نیروهای مردمی و امدادی روز ۱۹ مرداد ماه کنترل و خاموش شد.

یگانه با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده و شواهد موجود عامل این حریق ها انسانی بودند یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون مراتع و جنگل های منطقه ثلاث باباجانی ۱۴ بار طعمه آتش شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ثلاث باباجانی با بیش از ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۸ کیلومتری شمال غرب شهر کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha