دیپلمات سابق ایتالیایی: حذف رهبران حماس، این جنبش را تضعیف نکرده است

تهران-ایرنا- دکتر مارکو کارنلوس، دیپلمات ارشد اسبق ایتالیایی با اشاره به ترور اسماعیل هنیه، ‌رییس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: سیاست اسرائیل در مورد ترور دیگر کارساز نبوده و فلسطینی‌ها همچنان به مبارزه علیه اشغالگری ادامه خواهند داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اسپوتنیک، ‌وی تصریح کرد: ادعای اسرائیلی‌ها مبنی بر این که ترور هر کسی، در هر کجا و در هر زمان، دشمنان آنها را می ترساند اشتباه بوده و دیگر راهگشا نیست.

کارنلوس که پیش از این مشاور رومانو پرودی و سیلویو برلوسکونی، دو نخست‌وزیر سابق ایتالیا و فرستاده ویژه برای سوریه و روند صلح خاورمیانه بود، در رابطه با پروژه دیرینه رژیم صهیونیستی در ترور چهره‌های مخالف خود خاطر نشان کرد: اسرائیل چندین دهه است که سیاست ترور را دنبال می‌کند و به نظر می رسد تمایلی برای تغییر آن ندارد.

اسپوتنیک افزود: دکتر کارنلوس معتقد است، اسرائیل قصد دارد با ادامه هدف قرار دادن رهبران حماس برای حذف در بحبوحه مذاکرات آتش‌بس، به این نکته اشاره کند که این حق را دارد که هر کاری را بدون ملزم بودن به پاسخگویی و مجازات انجام دهد.

مدیرعامل موسسه مشاوره «ام‌سی ژئوپولیسی» تاکید کرد: با این حال حذف رهبران حماس به هیچ وجه جنبش را تضعیف نکرده و در مقابل جامعه فلسطین، همچون دهه های گذشته، به مبارزه علیه اشغالگری اسرائیل ادامه خواهد داد. هنگامی که یک رهبر فلسطینی حذف شود، یکی دیگر بلافاصله آماده است تا وارد میدان شود.

به عقیده این کارشناس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تنها با یک هدف و آن هم ماندن در قدرت، اقدام به این ترورها می کند. بنابراین، اگر ادامه درگیری برای ماندن او در قدرت مفید باش- موضوعی که او ظاهراً به آن معتقد است- از هیچ تلاشی برای گسترش سلطه بر نخست‌وزیری اسرائیل دریغ نخواهد کرد. با ادامه یافتن جنگ،‌ نتانیاهو می‌تواند ادعا کند وضعیت جنگی دائمی وجود داشته و از این راه ماندن خود در قدرت و عدم امکان رفتن به انتخابات زودهنگام را بیشتر توجیه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha