دادستان بیرجند: خراسان جنوبی به مدیران خطرپذیر نیاز دارد

بیرجند - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: در استان مدیران خطرپذیر کم داریم در حالی که بارها اعلام کردیم از این نوع مدیران حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی نسایی زهان روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: باید در استان کار جهادی انجام شود تا خراسان جنوبی از نظر زیرساخت‌ها به سایر استان‌ها نزدیک‌تر شود.

وی تصریح کرد: در خراسان جنوبی مشکل قانون نداریم بلکه مشکل مجریان قانون داریم.

دادستان بیرجند با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد گفت: مهمترین مشکل پیمانکاران این پروژه تامین سوخت، آب و اراضی است که این مشکلات داخل استان قابل حل است.

وی بیان کرد: با همراهی مسئولان نباید بگذاریم روند اجرای این طرح مهم ملی در استان کند یا متوقف شود.

حجت الاسلام نسایی زهان افزود: باید قانون به نفع مردم و بخش خصوصی تفسیر شود و در بعضی جاها نباید فقط مُر قانون را در نظر گرفت.

نماینده مردم ‌قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار اجرای کامل ماده ۲۵ قانون بهبود محیط کسب‌ وکار در زمینه جلوگیری از قطع برق و جبران ضرر و زیان صنایع و چاه‌های کشاورزی شد.

سلمان اسحاقی افزود: زمانی کشور ما آسیب می‌بیند که مدیر و کارشناس پشت میز بنشینند و روند کارها را به صورت میدانی دنبال نکنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند هم گفت: پیک مصرف برق استان ۴۴۰ مگاوات در تمامی بخش‌هاست در حالی که پیک کشور ۸۰ هزار مگاوات بوده و مصرف برق استان نسبت به کشور کمتر از نیم درصد است.

علیرضا خامه زر بیان کرد: اما در زمان قطعی برق خراسان جنوبی جزو استان‌های اول است که این مساله برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha