واکسیناسیون شیرخواران ۲ ماهه در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: واکسیناسیون پنوموکوک ویژه شیرخواران ۲ ماهه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌ضامن صالحی‌فرد روز شنبه در آیین آغازین این برنامه اظهار داشت: تزریق واکسن پنوموکوک همزمان با چهلمین سال توسعه برنامه واکسیناسیون کشور و در جهت ارتقای سلامت کودکان به برنامه ایمن‌سازی کودکان اضافه شده است.

وی ادامه داد: همه مراکز خدمات جامع سلامت استان از روز شنبه ۱۳ مردادماه آماده تزریق این واکسن به شیرخواران ۲ ماهه هستند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شایع‌ترین علت بیماری‌هایی نظیر مننژیت، عفونت‌های استخوان، مفاصل، قلبی و اغلب مرگ و میرها در نوزادان به دلیل باکتری پنوموکوک است توصیه کرد ؛ خانواده‌ها بدون توجه به باورهای نادرست در خصوص واکسیناسیون نسبت به تزریق به موقع واکسن به کودکان خود اقدام کنند.

صالحی‌فرد یادآور شد: واکسن پنوموکوک ۱۰ ظرفیتی است و در سه نوبت ۲ ماهگی، چهار ماهگی و ۱۲ ماهگی به میزان نیم سی‌سی در عضله ران کودک تزریق می‌شود.

به گزارش ایرنا، واکسن پنوموکوک با هدف ایمن‌سازی و محافظت از کودکان در برابر عامل بیماری عفونت‌های میکروبی پنوموکوک ساخته شده است. این میکروب بیشتر در پوشش مخاطی بینی و در پشت گلو وجود دارد و اگر رشد کند باعث عفونت در گوش میانی یا حفره‌های سینوسی و تنفسی می‌شود و از طریق تماس نزدیک و سرفه و عطسه انتشار می‌یابد و می‌تواند به بدترین بیماری‌های دوران کودکی تبدیل شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha