۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85556514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تزریق یکهزار و ۸۰۰ دوز واکسن پنوموکوک به نوزادان خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- تزریق یکهزار و ۸۰۰ دوز واکسن پنوموکوک به نوزادان خراسان شمالی در مرحله اول امروز (شنبه) همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در آیین آغاز تزریق واکسن پنوموکوک در بجنورد اظهار کرد: پیش از این واکسن پنوموکوک در موارد خاصی تزریق می شد اما اکنون این واکسن بخشی از برنامه جدید واکسیناسیون کودکان ۲ ماهه است که با هدف پیشگیری از عفونت‌های شدید میکروبی پنوموکوکی، عفونت‌های ریوی و مغزی اجرا می شود.

دکتر محمد رضا اکبری افزود: این واکسن در چارچوب برنامه جدید واکسیناسیون کودکان اجرا و به نوزادان در سه نوبت ۲، چهار و ۱۲ ماهگی تزریق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید با اجرای این طرح شاهد کاهش موارد عفونت‌های شدید در کودکان و همچنین کاهش بستری‌های بیمارستانی ناشی از این عفونت‌ها خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، واکسن کونژوگه ( Conjugate vaccin) یا کونژوگه پنوموکوک با هدف ایمن‌سازی و محافظت از کودکان در برابر عامل بیماری‌ عفونت‌های میکروبی پنوموکوک ساخته شده است. این میکروب بیشتر در پوشش مخاطی بینی و در پشت گلو وجود دارد و اگر رشد کند باعث عفونت در گوش میانی یا حفره های سینوسی و تنفسی می شود و از طریق تماس نزدیک و سرفه و عطسه، انتشار می‌یابد و می‌تواند به بدترین بیماری‌های دوران کودکی تبدیل شود.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha