مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان در ۹۸ حرفه آموزش رایگان ارایه می‌کند 

کاشان - ایرنا - رییس مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان گفت: ۱۸ گروه جامعه هدف این مرکز در بخش دولتی در یکسال گذشته در ۹۸ حرفه به طور رایگان آموزش دیده اند و ارائه آموزش در این رشته‌ها همچنان رایگان است.

به گزارش ایرنا، حسن قاسمی سپرو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران‌ افزود: آموزش‌ها بر پایه نیازسنجی یک سال گذشته واحدهای صنعتی و کارگاه‌های تولیدی انجام می‌شود و در این مدت ۲ هزار و ۲۷۶ نفر، در مجموع ۲۹۸ هزار نفر ساعت آموزش را در مرکزهای فنی و حرفه ای به صورت رایگان گذرانده‌اند که ۳۴۰ نفر آنها در روستاها آموزش دیده‌، ۲۷۸ نفر آنها از کارگران صنایع و ۸۴ نفر سرباز می باشند.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته یکهزار و ۶۹۸ نفر در آزمون مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: ۶۵ درصد این افراد موفق به کسب امتیاز قبولی شده‌، یکهزار و ۵۰ نفر گواهینامه دریافت کرده‌، ۳۰۵ نفر آزمون کتبی و یکهزار و ۳۹۳ نفر بصورت برخط آزمون داده اند.

رییس مرکز فنی و حرفه ای اردستان بیان کرد: در بخش آزاد نیز بر پایه برنامه‌ریزی دولت سیزدهم صدور مجوزها سرعت گرفته و در مدت ۳۳ روز پروانه صادر می شود و در این راستا تعداد آموزشگاه‌ها از ۲۰ واحد به ۳۵ آموزشگاه افزایش یافته، در این میان ۱۰ واحد غیر فعال است که برای لغو مجوز ۵ آموزشگاه با استان مکاتبه شده است.

قاسمی سپرو اظهار داشت: با تلاش مجموعه کارکنان این مرکز و انجام امور مربوطه، امسال بعنوان رییس برتر رتبه نخست را دربین روسای مرکزهای استان کسب کردیم.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته کارگاه فن‌آوری اطلاعات مرکز فنی و حرفه ای براداران با اعتبار یک میلیارد ریال و مرکز خواهران با اعتبار ۲ میلیارد ریال تجهیز شده اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای اردستان گفت: در این مدت با استفاده از ظرفیت و توان هنرآموزان در بخش ساختمانی و تاسیسات بالغ بر ۲ میلیارد ریال صرفه جویی انجام شده است.

قاسمی با بیان اینکه با توجه به پیشرفت علم و فناوری ضروری است تجهیزات مرکز فنی و حرفه‌ای بروزرسانی شود تاکید کرد: کمبود اعتبارات مانع از توسعه و تجهیز کارگاه ها به تجهیزات پیشرفته و بروز شود، لذا نیازط است که مسوولان در تخصیص اعتبار تملک دارایی به این مرکز مساعت بیشتری بعمل آورند.

وی به احداث گلخانه در این مرکز اشاره و افزود: این گلخانه با اعتبار ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان و ۵۰ در صد اعتبارات تملک دارایی احداث شده است.

به گفته وی، ۲ مرکز فنی و حرفه‌ای پسرانه و دخترانه در اردستان، یک مرکز در زواره به صورت ثابت و در مهاباد نیز به صورت سیار فعال است.

شهرستان اردستان بابیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha