«علوم خبری» سراغ «بازنمایی جنگ غزه در رسانه‌ها» رفت/ نمایه‌سازی در ابسکو

تهران- ایرنا- چهل و نهمین شماره فصلنامه علمی «علوم خبری» با مقاله‌ای پژوهشی درباره «بازنمایی جنگ غزه در رسانه‌ها» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار رسانه ایرنا، بازنمایی جنگ اسرائیل و غزه در رسانه‌ها (مطالعه خبرگزاری ایرنا، سایت بی‌بی‌سی فارسی، سایت العربیه فارسی و سایت دویچه وله فارسی)، جایگاه هوش مصنوعی در قانونگذاری اتحادیه اروپا، سیاستگذاری اخبار نوجوانان در تلویزیون بر اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران، تحلیل روایت سفرنامه میرزا صالح شیرازی به لندن، ظرفیت‌سنجی اسناد آرشیوی ارتباطات اجتماعی به‌منظور مطالعه تاریخ اجتماعی (نمونه آزمایشی: تحول اجتماعی آبادان) و تبیین رابطه ی بین آراء جرج هربرت مید و نظریه گفتمان در مکتب پساساختارگرایی از جمله مقالات شماره جدید فصلنامه «علوم خبری» است.

علوم خبری درجه علمی دریافت کرد

عباس اسدی، صاحب امتیاز و سردبیر این فصلنامه در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه ایرنا، با اعلام این خبر که فصلنامه علوم خبری به تازگی مورد تایید وزارت علوم قرار گرفته و درجه علمی دریافت کرده گفت: این مجله می کوشد تا برجسته‌ترین مقالات را در حوزۀ روزنامه نگاری و ارتباطات (ارتباطات بین المللی، روابط عمومی، مدیریت رسانه، سیاستگذاری رسانه ای، اقتصاد رسانه، تاریخ مطبوعات و رسانه، حقوق رسانه، ادبیات و روزنامه نگاری، تبلیغات، افکار عمومی، شبکه های اجتماعی، هوش مصنوعی و ...) و همچنین در زمینه میان رشته ای به چاپ برساند.

«علوم خبری» سراغ «بازنمایی جنگ غزه در رسانه‌ها» رفت/ نمایه‌سازی در ابسکو
عباس اسدی، صاحب امتیاز و سردبیر فصلنامه «علوم خبری»

وی با یادآوری این‌که نشریه «علوم خبری» در پایگاه اطلاعاتی EBSCO (ابسکو) نمایه شده گفت: پایگاه اطلاعاتی ابسکو یکی از اولین و بزرگترین پایگاه‌های جستجوی آنلاین کتاب و مقالات الکترونیک برای کالج‌ها، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های عمومی است. این پایگاه اسناد اطلاعاتی سایر ناشران را در یک جا جمع آوری کرده است.

اسدی با بیان این که با نمایه شدن در ابسکو مجله به بین المللی شدن نزدیک می‌شود اظهار کرد: هدف ما کمک به شناساندن محققان داخلی به خارجی هاست. تلاش می کنیم مقالات این مجله در خارج از کشور دیده شود و مورد استناد قرار بگیرد.

صاحب امتیاز و سردبیر فصلنامه «علوم خبری» با اشاره به این که مجله از سال ۱۳۹۱ منتشر شده توضیح داد: فصلنامه «علوم خبری» مستقل است و به سازمان‌ها و نهادها وابستگی مالی ندارد و بودجه‌ای از جایی نمی گیرد. این مجله سعی دارد استقلال علمی خودش را حفظ کند.

«علوم خبری» سراغ «بازنمایی جنگ غزه در رسانه‌ها» رفت/ نمایه‌سازی در ابسکو

این استاد علوم ارتباطات افزود: مقالات مجلات غالبا برآمده از پایان نامه‌ها و رساله‌ها دانشگاهی است و دانشجو مجبور بوده که مقاله‌اش را چاپ کند. کمتر پیش می آید که یک محقق به صورت انفرادی خودش مقاله بنویسد. ما در این مجله سعی داریم مقالات متنوعی از افراد مختلف به چاپ برسانیم. هدف این است که مقالات حاوی یافته‌های نو بوده و حرف جدیدی داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha