تفریح و شکار که به زندان ختم شد + فیلم

کنگاور - ایرنا - یک شکارچی که برای تفریح و سرگرمی اقدام به شکار بزهای کوهی می‌کرد با دستور دادستان کنگاور و صدور حکم قضایی راهی زندان شد.

رییس اداره محیط زیست کنگاور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی گشت و کنترل و رصد متخلفین شکار توسط نیروهای یگان حفاظت شهرستان های صحنه و کنگاور در منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی در شرق استان کرمانشاه متخلفین پس از ۱۲ ساعت رصد شناسایی شدند.

مجتبی گداری افزود: با گذشت زمان و تاریک شدن هوا در محدوده روستای توشمالان شهرستان کنگاور متاسفانه متخلفین موفق به فرار شده و متواری شدند.

وی با اشاره به وسایل بازمانده از شکارچی شامل کوله پشتی حاوی لاشه یک راس بز وحشی، یک دستگاه موبایل و سایر ادوات جرم، افزود: طی هماهنگی‌ لازم با دادستان کنگاور و با مشاهده و تجزیه و تحلیل تصاویر دریافتی از گوشی متخلفین هویت پدر و پسر شکارچی برای مرجع قضایی مسجل شد.

گداری ادامه داد: در پی رسیدگی و پیگیری لازم متخلف اصلی بازداشت و پس از بازجویی فنی توسط دادستان کنگاور روانه زندان شد.

رییس اداره محیط زیست کنگاور یادآور شد: شخص متخلف سال‌هاست برای تفریح و در کمال بی رحمی به شکار جنس ماده چهارپایان وحشی اقدام و آغاز نابودی کامل تعداد باقی مانده گونه کل و بز مقیم در منطقه حفاظت شده امروله را زده بود.

گداری با اشاره به جریمه شکار غیرمجاز بر اساس قوانین جدید تصریح کرد: جریمه شکار بدون مجوز هر راس بز وحشی طبق قوانین جدید ۳۰۰ میلیون تومان است که باید در حق صندوق دولت پرداخت شود.

این مسوول اضافه کرد: اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده مجازات حبس از سه ماه تا سه سال زندان در پی دارد.

رییس محیط زیست کنگاور خاطرنشان کرد: حفاظت از طبیعت، حیات وحش و حفظ حقوق عامه مردم از وظایف اصلی حفاظت محیط زیست است و با متجاوزان به عرصه طبیعت و متخلفان شکار به طور جدی برخورد می‌شود.

او اظهار امیدواری کرد که با کمک و یاری مردم منطقه، همت محیطبانان و چشم بینای مرجع قضایی جان تازه ای به کالبد طبیعت نیمه جان و حیات وحش منطقه دمیده شود.

به گزارش ایرنا، شرق استان کرمانشاه دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که یکی از آنها منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی نام دارد و در دسته جاذبه های طبیعی شهرستان های شرق کرمانشاه قرار می گیرد.

این منطقه در حوزه استحفاظی سه شهرستان کنگاور، صحنه و سنقر در استان کرمانشاه قرار گرفته است و امروله و دالاخانی دو کوه بلند این منطقه به شمار می روند که نام این منطقه نیز از این دو گرفته شده است.

در مورد وجه تسمیه این دو کلمه گفته می شود که امروله از کلمه امرو و پسوند «له» ترکیب شده و امرو به گویش کردی همان امرود یا گلابی وحشی و «له» علامت تصغیر است. بنابراین امروله به معنی امرود کوچک و این اسم به خاطر وجود درختان امرود است، که به صورت جنگل های پراکنده در زمان های پیشین در نقاط مختلف آن دیده می شد.

مساحت این منطقه در حدود ۴۲ هزار هکتار می شود و دارای طبیعتی کم نظیر است. در این منطقه می توان چشمه های بسیاری را دید، از جمله می توان چشمه سهیل در ارتفاع سه هزار متری و چشمه پونه در ارتفاع ۲۷۰۰ متری را نام برد.

حیوانات مختلفی در این ناحیه زندگی می کنند که از میان آنها می توان به پلنگ، بزکوهی، سیاه گوش، گربه وحشی، شغال، روباه، کفتار، کمرکولی، عقاب طلایی، دلیجه، چکچک پشت سفید، آگامای قفقازی و … اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha