معاون استاندار فارس: باید در فرهنگ‌سازی مصرف انرژی تجدیدنظر کنیم

شیراز-ایرنا-معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار فارس گفت: باید در فرهنگ‌سازی مصرف انرژی تجدید نظر کنیم؛ بدانیم برق یا انرژی‌های دیگر نامحدود نیستند و هزینه‌های هنگفتی برای تولید آن صرف شده و در مصرف بهینه آن بکوشیم .

به گزارش دیافتی ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل قزل سفلی یکشنبه در بازدید از مرکز پایش و راهبری شبکه انتقال و فوق توزیع جنوب کشور در محل شرکت برق منطقه‌ای فارس بیان کرد:باید به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم،در بازدید از حوزه دیسپاچینگ برق منطقه‌ای فارس به این باور رسیدیم که در حوزه هوشمندسازی کارهای بسیار خوبی انجام شده که اگر این چنین نبود مدیریت مصرف کاری بسیار دشوار بود.

وی ادامه داد: آگاهی از فعالیت‌ها و چالش‌های پیش روی این مجموعه از اهداف این بازدید است چراکه معتقدم ما به عنوان مجموعه مدیریت سیاسی استان باید در رفع این چالش‌ها کمک کنیم.

قزل سفلی افزود: وقتی چنین سیستمی وجود دارد ما نیز باید در تأمین امنیت آنها تلاش و دقت مضاعفی کنیم و کمبودها، نارسایی‌های مالی و تجهیزات را برطرف کنیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار فارس بر ضرورت مدیریت مصرف به دلیل افزایش دمای هوا تأکید کرد و گفت: هرچند به صورت عمومی همه باید کمک کنند و هر کسی با خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه می‌تواند در کاهش مصرف برق موثر واقع شود اما کم مصرف کردن با بهینه مصرف کردن متفاوت است و بهینه مصرف کردن اولویت اصلی است و از مردم می‌خواهیم در حوزه انرژی به سمت مصرف بهینه گام بردارند.

وی با اشاره به کمک‌های موثر صنایع و حوزه کشاورزی در کاهش و مدیریت مصرف برق در استان فارس اظهار کرد: قلب تپنده حوزه اقتصاد تولید است و همگان بر این باوریم که تولید باید ادامه داشته باشد و برای این امر هم مردم و هم صنایع باید با هم همکاری و حمایت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha