هیل: راهیابی یک زن به کاخ سفید در آمریکا همچنان دشوار است

تهران-ایرنا- نشریه «هیل» با بررسی جوانب گوناگون برتری‌های جنسیتی، نژادی و رویکردی کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ تاکید کرد که جامعه کنونی آمریکا همچنان در برابر فرستادن یک زن به‌عنوان رییس‌جمهوری به کاخ سفید مقاومت می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، پس از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای کناره گیری از نامزدی ریاست جمهوری از سوی دموکرات‌ها، استقبال از کامالا هریس، ‌معاون رییس جمهوری این کشور برای نامزدی از سوی این حزب بالا گرفت و با هیجان زیادی دنبال شد. این در حالی است که دونالد ترامپ، ‌نامزد جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌های ملی و در اکثر ایالت‌های نوسانی از هریس - هرچند با اختلاف بسیار کمتری نسبت به بایدن- جلوتر است.

این گزارش با مقایسه شرایط هریس و هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، نوشت: هریس این شانس را دارد که در مواردی که کلینتون شکست خورد، موفق شده و به اولین رئیس جمهور زن در ایالات متحده تبدیل شود.

با این حال پتی سولیس دویل، استراتژیست دموکرات و مدیر کمپین انتخاباتیِ ریاست‌جمهوری هیلاری کلینتون در سال ۲۰۰۸ در پاسخ به این سوال که آیا هریس به دلیل زن بودن با برخی تعصبات رای دهندگان آمریکایی به چالش کشیده می شود یا خیر گفت:" مطمئنا، بله". وی افزود: در حالی که ما راه طولانی را (در برابری سیاسی و اجتماعی زنان و مردان) پیموده ایم، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. اکنون سال ۲۰۲۴ است و این کشور (ایالات متحده) هنوز یک رئیس جمهوری زن انتخاب نکرده است. من این را شگفت‌انگیز می‌دانم.

در بخشی از این گزارش آمده است: با این حال افرادی هستند که معتقدند هریس، یا در واقع هر نامزد زن دیگر، مزایای خاصی در رقابت با ترامپ دارد. برخی از این مزایا مربوط به موضوعات جمعیتی است، مانند توانایی جذب رای دهندگان زن. برخی از آنها مبتنی بر موضوع هستند، مانند این ایده که هریس می تواند رویکرد قوی تری را در مورد بحث های دموکراتیک مانند حقوق باروری مطرح کند. برخی از آنها برای رویارویی با شخص ترامپ کارساز هستند و آن این حس که یک دادستان سابق زن سیاه‌پوست برای به چالش کشیدن یک نامزد جمهوری‌خواه که سال گذشته در یک پرونده مدنی، مسئول سوء استفاده جنسی از جین کارول، نویسنده زن شناخته شده، مناسب است.

هیل افزود: در هر حال، با وجود همه این ویژگی های مثبت، این نگرانی وجود دارد که برخی از رای دهندگان همچنان از رای دادن به یک نامزد زن برای ریاست جمهوری امتناع کنند. زنان (در آمریکا) به بسیاری از تأثیرگذارترین مناصب در سیاست رسیده اند. اما شغل برتر (ریاست جمهوری) همیشه از دسترس آنها دور بوده است.

جولی روگینسکی، استراتژیست دموکرات، گفت: هرچند هریس به عنوان یک زن نامزد ریاست جمهوری فرصت فوق العاده ای فراهم می کند، اما در عین حال، انتخاب مطمئنی نیست. چون ما هنوز یک کشور بسیار زن ستیز هستیم و برخلاف انگلیس، هند یا پاکستان، هرگز یک زن ایالات متحده را رهبری نکرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha