شهرداری آبادان با تمام توان آماده خدمات‌رسانی به زائران اربعین است

آبادان - ایرنا - شهردار آبادان گفت: تمهیدات و تدابیر لازم برای میزبانی و خدمت به زائران اربعین حسینی در موقعیت آبادان در مرز شلمچه از سوی شهرداری آبادان اندیشیده شده است.

یاسین کاوه‌پور یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اقدامات زیرساختی مناسبی از سال گذشته پیرو مصوبات ستاد اربعین و با مجوز شورای اسلامی شهر آبادان در راستای خدمت به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه و مسیر تردد آنان از آبادان تا شلمچه ایجاد شده است.

وی از احداث باند کندرو در مسیر ورودی شهر آبادان خبر داد و بیان کرد: این مسیر در جهت آسان شدن تردد زائران از ابتدای میدان ثامن تا پل ایستگاه ۱۲ به بهره‌برداری رسیده است.

احداث مجتمع خدمات رفاهی در موقعیت آبادان در شلمچه

کاوه‌پور از احداث مجتمع خدمات رفاهی در موقعیت آبادان در مرز بین المللی شلمچه خبر داد و گفت: از سال گذشته پس از ایام اربعین به منظور خدمت به زائران حسینی ساخت این مجتمع در دستور کار قرار گرفت که همچنان در حال احداث است و پیش از آغاز حرکت پیاده روی عظیم اربعین این مجموعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: از هم اکنون نیز وسایل مورد نیاز در محل استقرار مجتمع رفاهی شهرداری آبادان در حال جانمایی هستند و کارخانه یخساز و یخچال سردخانه‌ای نیز به زودی در محل مستقر می‌شوند.

شهردار آبادان به استقرار ۵۰ مخزن زباله در موقعیت شهرستان آبادان در مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: یک دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه کمپرسی، یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، ۲ دستگاه خودروی آتش نشانی در ایام اربعین حسینی خدمات رسانی خواهند کرد.

شهردار آبادان بیان کرد: ۱۰ دستگاه اتوبوس‌ شهری به منظور جابجایی زائران در حال آماده سازی هستند و از اولین روز آغاز این حرکت عظیم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: ساخت ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام نیز در ۱۰ روز آینده در موقعیت شهرستان آبادان به پایان خواهد رسید و از آن بهره برداری می‌شود.

کاوه‌پور خواستار ایمن سازی پل‌های شهرهای آبادان و خرمشهر شد و گفت: با توجه به تردد زائران از مسیرهای منتهی به مرز شلمچه، جهت ایمنی پل‌ها نیاز به مرمت و بازسازی دارند که انتظار داریم استانداری در زمینه تامین اعتبارات لازم برای امین سازی پل‌ها با ما همکاری کند.

تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha