طالبان: اسرائیل هنیه را به شهادت رساند تا ناامیدی خود را پنهان کند

تهران- ایرنا- «ملا محمد حسن آخند» نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان ضمن محکوم کردن ترور «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس که به شهادت وی انجامید، اعلام کرد که رژیم اسرائیل این اقدام را کرد تا ناامیدی خود را در جنگ غزه پنهان کند.

به گزارش ایرنا، حمدالله فطرت معاون سخنگوی طالبان امروز یکشنبه در حساب ایکس خود پیام حسن آخند را پس از گذشت چند روز از شهادت هنیه در جریان یک اقدام تروریستی در تهران، منتشر کرد.

در پیام نخست وزیر طالبان آمده است: شهادت هنیه در تهران، پایتخت ایران، دلخراش بود. رژیم صهیونیستی شهید هنیه را زمانی که میهمان یک دولت بود، هدف قرار داد.

حسن آخند در این پیام تاکید کرد: هدف قرار دادن چنین فردی، نقض جدی تمامی هنجارهای رایج بین المللی است و نشان می دهد که دشمنان در جنگ جاری به هیچ اصولی احترام نمی‌گذارند.

وی اضافه کرد: سکوت ده ماهه نهادهای غربی و سازمان های حقوق بشری در قبال نسل کشی زنان و کودکان در غزه، واقعیت این نهادها را آشکار کرده است.

این مقام طالبان خاطرنشان کرد: این جنایت آشکار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که با وجود نسل کشی فلسطینیان، این رژیم هیچ دستاورد نظامی قابل توجهی در جنگ غزه به دست نیاورده است. بنابراین، رژیم صهیونیستی رئیس دفتر سیاسی حماس را هدف قرار داد تا ناامیدی خود را پنهان کند.

وی ادامه داد: بدون شک شهادت هنیه ضایعه بزرگی برای امت اسلامی است. اما ما معتقدیم که مقاومت مردم فلسطین برای حق و آزادی ادامه خواهد داشت.

حسن آخند بار دیگر از مقام های جهانی و منطقه ای خواست که از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه جلوگیری کنند و اجازه ندهند آتش جنگ غزه تمام منطقه را فرا گیرد.

نخست وزیر طالبان تصریح کرد: تمام مسئولیت گسترش و توسعه این فاجعه بر عهده رژیم صهیونیستی و حامیان آنهاست.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha