۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85557948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم نا آرامی‌ها در بریتانیا/ پلیس نسبت به مجازات شدید هشدار داد

تهران- ایرنا - همزمان با تداوم ناآرامی‌ها در بریتانیا که جرقه آن پس از چاقوکشی و قتل سه دختر بچه در یکی از شهرهای انگلیس زده شد، دولت نسبت به مجازات شدید معترضان هشدار داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دویچه وله، درگیری بین گروه‌های ضد مهاجرت و ضدنژادپرستی در بریتانیا همچنان ادامه دارد. گزارش‌ها حاکی است که پلیس تاکنون چندین نفر را در جریان این درگیری‌ها دستگیر کرده و دولت نیز نسبت به مجازات‌های شدید هشدار داده است.

همچنین برخی گزارش‌ها از زخمی شدن برخی نیروهای پلیس به دلیل حملات تظاهرکنندگان راست افراطی حکایت دارند.

معترضان در شهر لیورپول با پلیس درگیر شده و به سمت آنها صندلی، منور و آجر پرتاب کردند و در منچستر نیز گزارش‌هایی از درگیری پلیس و آشوبگران رسیده است.

در شهر هال نیز درگیری هایی بین معترضان و پلیس رخ داده و معترضان شیشه های هتل محل اسکان مهاجران را شکسته اند.

در بلفاست یکی از شهرهای ایرلند شمالی نیز به دلیل درگیری بین یک گروه ضد اسلامی و معترضان ضد نژادپرستی، درگیری های شدیدی رخ داده و اعتراضاتی از شهرهای ناتینگهام و بریستول نیز رسیده است.

معترضان در شهر لیدز نیز در حالیکه پرچم بریتانیا را با خود همراه داشتند، شعار «تو دیگر انگلیسی نیستی» سر می دادند و فریاد می زدند: «آشغال‌های نازی از خیابان های ما دور شوید».

شهر ساندرلند نیز از دیگر صحنه های درگیری میان پلیس و معترضان بوده و در این درگیری‌ها یک ایستگاه پلیس و یک ماشین واژگون و به آتش کشیده شدند.

همزمان ایوت کوپر وزیر کشور بریتانیا در واکنش به این درگیری ها اعلام کرد: خشونت مجرمانه و اراذل و اوباش در خیابان‌های ما تحمل نمی شوند.

اعتراض ها چگونه آغاز شد؟

به نوشته این رسانه آلمانی، شورش‌ها در بریتانیا پس از انتشار اطلاعات نادرست در مورد چاقوکشی در یک مهمانی در شهر ساوتپورت در شمال غربی انگلیس آغاز شد. این حمله با چاقو روز دوشنبه ۸ مرداد در این شهر رخ داد و موجی از احساسات ضد اسلامی را در سراسر بریتانیا به راه انداخت.

در این حمله سه دختر بچه با چاقو کشته و ۱۰ نفر دیگر از جمله هشت کودک زخمی شدند.

دویچه وله سپس اضافه کرده است: مظنون این حمله، یک پسر ۱۷ ساله به نام اکسل روداکوبانا است که براساس ادعاهای دروغین شبکه‌های اجتماعی مرتبط با راست افراطی، یک پناهجو است که با قایق به بریتانیا رسیده است. درحالیکه پلیس تاکید کرده که روداکوبانا در بریتانیا متولد شده است.

این رسانه آلمانی، ناآرامی‌های جاری در سراسر بریتانیا را نخستین آزمون بزرگ دولت کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس ارزیابی کرده که کمتر از یک ماه پیش آغاز بکار کرده است.

دفتر نخست وزیر در همین زمینه بیانیه‌ای صادر کرده و ضمن محکومیت خشونت های جاری، آورده است: «دولت از پلیس حمایت می کند تا تمام اقدامات لازم را برای ایمن نگه داشتن خیابان ها انجام دهد».

پلیس بر این باور است که «لیگ دفاعی انگلیس» (یک سازمان افراطی دارای مواضع ضد اسلامی) پشت سازماندهی این خشونت ها است. همزمان گروه ضد نژادپرستی Hope Not Hate نیز اعلام کرده است که ۳۰ ناآرامی دیگر قرار است در این هفته برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha