۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85559021
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ادامه اعتراض‌ها در انگلیس/ دولت نشست اضطراری برگزار می‌کند

تهران- ایرنا- با ادامه اعتراض‌ها در انگلیس پس از حمله مرگبار هفته گذشته و کشته‌شدن سه دختر بچه به دست یک نوجوان آفریقایی‌تبار، اعتراض‌ها در این کشور در حالی وارد هفتمین روز خود شد که دولت برای مقابله با این وضعیت از تشکیل نشست اضطراری با پلیس خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ناآرامی‌ها در بریتانیا که جرقه آن را چاقوکشی یک نوجوان ۱۷ ساله به نام اکسل روداکوبانا زد؛ پسر بچه‌ای که به گفته پلیس این کشور در انگلیس و از والدینی رواندایی متولد شده و اکنون اعتراض‌های خیابانی را در این کشور به هفتمین روز کشانده است.

ادامه اعتراض‌ها در انگلیس/ دولت نشست اضطراری برگزار می‌کند
نوجوان ۱۷ ساله متهم به حمله مرگبار ساوت پورت انگلیس

ماجرا از هفته گذشته و روز هشتم مرداد آغاز شد؛ زمانی که «اکسل» به یک کلاس یوگا و باله در شهر «ساوت پورت» حمله کرد و سه دختربچه خردسال را با ضربات چاقو کشت و تعدادی دیگر از جمله ۸ کودک و دو بزرگسال را زخمی کرد.

در پی این رویداد، معترضان ضد مهاجرت و ضد اسلامی به خیابان ها آمده و خواستار اخراج مهاجران شدند، به گونه‌ای که در چندین مورد و در شهرهای گوناگون انگلیس، معترضان حتی به هتل‌های محل اقامات پناهجویان حمله ور و با سردادن شعارهایی خواستار اخراج آنها شدند. از جمله در شهر هال که معترضان شیشه‌های هتل محل اسکان مهاجران را شکستند و با پلیس درگیر شدند.

ادامه اعتراض‌ها در انگلیس/ دولت نشست اضطراری برگزار می‌کند

براساس گزارش ها پلیس، تاکنون ۴۲۰ نفر در جریان آشوب های خیابانی دستگیر شده اند.

رویترز: دولت با پلیس نشست اضطراری برگزار می‌کند

خبرگزاری انگلیسی رویترز با پرداختن به موضوع تداوم خشونت‌های شدید در اعتراضات انگلیس نوشت: امروز دوشنبه کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس پس از تشدید اعتراض‌های خشونت آمیز ضدمهاجرتی که همراه با آتش زدن ساختمان‌ها و خودروها و هدف قرار گرفتن هتل‌های محل اسکان پناهجویان است، با روسای پلیس جلسه اضطراری برگزار می کند.

ادامه اعتراض‌ها در انگلیس/ دولت نشست اضطراری برگزار می‌کند

نخست وزیر انگلیس روز گذشته و در یک پیام تلویزیونی تهدیدآمیز خطاب به معترضان گفت: «من تضمین می‌کنم که از شرکت در این شورش پشیمان خواهید شد. چه آنهایی که به طور مستقیم شرکت داشتند و چه کسانی که در فضای مجازی به این اعتراضات دامن می زنند و سپس فراری می شوند».

وی سپس افزود که برای این دست اقدامات «اوباش راست افراطی» «هیچ توجیهی» وجود ندارد و وعده داد که عاملان را «به دست عدالت بسپارد.»

رویترز در ادامه آورده است: در روزهای شنبه و یکشنبه معترضان در شهرهای لیورپول، بریستول، تامورث، میدلزبرو و بلفاست در ایرلند شمالی با بر سر گذاشتن کلاه‌های بلند پوشیده با پرچم‌ بریتانیا، سنگ‌ پرتاب می کرده و فریاد می‌زدند که «قایق‌ها را متوقف کنید»؛ اشاره آنها به ورود مهاجران با قایق به سواحل جنوبی انگلیس است.

دولت سابق انگلیس به نخست وزیری ریشی سوناک طرحی را در دستور کار داشت که بر اساس آن مهاجرانی که به صورت غیرقانونی به این کشور می‌آمدند، پس از بازداشت به رواندا منتقل شوند. اما با پیروزی استارمر در انتخابات ماه گذشته این کشور، دستور لغو این طرح صادر شد.

گزارش‌ها از شهر روترهام در شمال انگلیس نیز حاکی است که معترضان به دنبال نفوذ به هتل محل اقامت پناهجویان بودند. روزنامه گاردین در همین زمینه گزارش داد که شورشیان در حالیکه نقاب بر صورت داشتند سعی کردند تا این هتل را به آتش بکشند.

پلیس: اطلاعات نادرست در فضای مجازی مقصر وضعیت کنونی است

کانال خبری جی بی ان انگلیس (GBN) نوشت: پلیس پس از حمله هفته گذشته که نخستین اخبار آن از سوی گروه های ضدمهاجرت و ضدمسلمان منتشر شد، اعلام کرد که این گروه‌ها با انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی به خشونت ها دامن زده اند.

براساس گزارش پلیس انگلیس، این اطلاعات نادرست که توسط چهره‌های برجسته راست افراطی تقویت می شود، عامل ایجاد خشونت است. یکی از برجسته‌ترین این چهره‌ها، استفان یاکسلی لنن نام دارد که رهبری گروه ضد اسلام «لیگ دفاعی انگلیس» را بر عهده داشته و رسانه‌ها وی را مسئول انتشار اطلاعات نادرست به ۸۷۵ هزار دنبال کننده اش در شبکه ایکس (توئیتر سابق) می دانند.

ایلان ماسک: جنگ داخلی در بریتانیا اجتناب ناپذیر است

ایلان ماسک صاحب شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به پستی که مهاجرت جمعی و باز بودن مرزها را عامل بی نظمی در بریتانیا دانسته بود، نوشت: جنگ داخلی در این کشور اجتناب ناپذیر است.

نایجل فاراژ: ارتش وارد عمل شود

شبکه خبری انگلیسی اسکای نیز با اشاره به نشست اضطراری دولت در مورد رسیدگی به اعتراض‌های خیابانی، نوشت: نایجل فاراژ رهبر حزب جدید برگزیت خواستار استفاده از ارتش برای مقابله با این ناآرامی‌ها شد.

به نوشته این شبکه، وی که پیش از این به دلیل آنچه که مشروعیت دادن به شورشی ها اعلام شد، هدف انتقادهای گسترده قرار گرفت، خواستار فراخوان فوری پارلمان شد و از نمایندگان پارلمان خواست که باتوجه به تداوم ناآرامی‌ها به پارلمان بازگردند.

ادامه اعتراض‌ها در انگلیس/ دولت نشست اضطراری برگزار می‌کند

وی در این خصوص گفت: من از میزان خشونتی که در چند روز گذشته شاهدش بودم، کاملا وحشت زده ام. این میزان ترس و تهدید جانی، در یک دموکراسی فعال جایی ندارد. این که تعداد زیادی از افسران پلیس در تلاش برای حفظ صلح مجروح شده اند، تکان دهنده است و اگر وضعیت بدتر شود، نباید استفاده از ارتش را نادیده بگیریم.

براساس گزارش ها تاکنون ۵۰ افسر پلیس در جریان ناآرامی ها زخمی شده اند.

گاردین: اعتراض گروه‌های راست افراطی، مسلمانان بریتانیا را به وحشت می اندازند

یک سازمان نظارتی ملی انگلیس تحت عنوان تل ماما Tell Mama در پی تداوم ناآرامی‌ها، از افزایش تهدیدات از جمله تجاوز جنسی و مرگ مسلمانان در این کشور خبر داد.

این موسسه در گزارشی که دیروز یکشنبه منتشر شد، اعلام کرد که افزایش فعالیت‌های راست‌گرایان افراطی در هفته گذشته منجر به افزایش پنج برابری تهدیدها علیه مسلمانان مانند تجاوز به عنف و مرگ و افزایش سه برابری جرایم ناشی از نفرت شده است.

براساس اعلام تل ماما که شکایات جنایات ناشی از نفرت ضد مسلمانان را دنبال می کند، در مجموع ۱۰ مسجد در شهرهای ساوت پورت، لیورپول و هارتلپول با حمله ها و تهدیدهایی روبرو شده اند.

این موسسه خیریه در گزارش خود همچنین آورده است که مردم آنقدر ترسیده‌اند که نمی‌توانند خانه‌های خود را ترک کنند و زنانی که پوشش‌هایی مانند حجاب بر سر دارند و در خیابان با تهدید روبرو هستند.

لرد والنی مشاور دولت انگلیس در امور خشونت نیز دیروز یکنشبه خطاب به گروه های راست افراطی که به گفته وی در حال سوءاستفاده از این حمله مرگبار به کودکان هستند، نسبت به ارائه اطلاعات نادرست هشدار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha