مهاجران افغانستانی مقیم خراسان رضوی ۱۱ موکب در کشور عراق دارند

تایباد- ایرنا- معاون ستاد مردمی اربعین مهاجرین استان خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام عزاداری های پایانی ماه محرم و صفر، مهاجران افغانستانی خراسان رضوی برای پذیرای از مشتاقان سفر به عتبات عالیات ۱۱ موکب در این کشور برپا کرده اند.

ابوذر محمدی روز یکشنبه در سفر به تایباد در بازدید از محل استقرار موکب های اربعین و استقبال از زائران افغانستانی کشور عراق در مرز دوغارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد موکب در شهرهای زیارتی کربلا، کاظمین و نجف برپا شده است.

او اظهار کرد: امسال هزار نفر از اتباع افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی از محل یک موکب خود در گذرگاه رسمی دوغارون تا موکب های برپا شده در عراق به زائران خدماتی همچون پذیرایی و اسکان ارائه می کنند.

معاون ستاد مردمی اربعین مهاجرین استان خراسان رضوی گفت: در روزهای پایانی ماه محرم و صفر ۱۷ حسینیه از سوی اتباع افغانستانی مقیم خراسان رضوی برای پذیرایی و اسکان زائران ۲ کشور افغانستان و پاکستان پیش بینی شده است و موکب های اتباع افغانستانی مقیم خراسان رضوی در بازه زمانی ۲ ماهه پذیرای زائران افغانستان و پاکستان هستند.

محمدی افزود: سال گذشته به ۲۲ هزار نفر از زائران افغانستانی و به هفت هزار نفر از اتباع کشور پاکستان خدمات رفاهی در موکب های مهاجران افغانستانی خراسان رضوی ارائه شد.

وی با بیان این که هم اکنون افزون بر ۲۵ هزار نفر از اتباع افغانستانی در کشور خود برای سفر به عراق ثبت نام کرده اند اضافه کرد: موکب های مهاجران افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی از سال ۱۳۹۶ تاکنون در مرز دوغارون فعالیت دارند.

اتباع افغانستان برای شرکت در مراسم عزاداری پایان ماه های محرم و صفر در عراق، سفر خود از مرز دوغارون را به صورت رسمی از سال ۱۳۹۶ به این کشور آغاز کردند که با شیوع کرونا، این سفرهای زیارتی در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ متوقف شد اما پس از فروکش کردن کرونا تاکنون افزون بر ۱۵۰ هزار نفر از مشتاقان افغانستانی زیارت مقابر اهل بیت (ع) به کشور عراق مشرف شده اند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha