۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85558084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲ دانشجوی خارجی در راه دانشگاه علوم پزشکی بابل

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85558084
۵۲ دانشجوی خارجی در راه دانشگاه علوم پزشکی بابل

ساری - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این که این دانشگاه در لیست مورد تایید وزارت علوم کشور عراق قرار گرفت، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید این دانشگاه ۵۲ دانشجوی خارجی را جذب می کند.

سید علی مظفر پور روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در جدیدترین اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت علوم کشور عراق، دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان یکی از ۱۲ دانشگاه‌ ایرانی مورد تایید این نهاد برای دانشگاه های مجاز به بورسیه و غیر بورسیه در سال تحصیلی ۲۰۲۵- ۲۰۲۴ میلادی اعلام شد.

وی گفت: در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی بابل توانست برای نخستین بار تعداد ۲۴ دانشجوی خارجی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را پذیرش نماید و در سال تحصیلی جاری تعداد ۵۲ دانشجوی خارجی دیگر در این دانشگاه جذب می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این که تنها ۱۲ دانشگاه از زیرمجموعه وزارت بهداشت در این فهرست قرار گرفته‌اند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه علم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از جمله این دانشگاه ها هستند.

۵۲ دانشجوی خارجی در راه دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی بابل که در سال ۱۳۶۲ مجوز تاسیس دریافت کرد در سال ۱۳۶۴ اولین گروه دانشجو را در این دانشگاه وارد شدند که این امر سبب شد تا این دانشگاه در بابل به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در شمال کشور فعالیت خود را آغاز کند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل در منطقه جنوب شهر بابل و در ابتدای خیابان کشاورز واقع است. این دانشگاه در زمینی حدود ۴۰ هکتاری واقع شده است که مملو از درخت های هیرکانی به همراه درخت های نارنج، پرتقال و سیب است.

این درختان سر به فلک کشیده جلوه خاصی به دانشگاه علوم پزشکی بابل داده و به لحاظ جاذبه های گردشگری و میراثی یکی از ظرفیت های ممتاز گردشگری شهرستان محسوب می شود.

از سویی دیگر در برخی از ابنیه های این دانشگاه فهرست آثار میراثی نیز ثبت شده است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۱۰ دانشکده و یک پژوهشکده اعم از دانشکده پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی رامسر، دانشکده طب ایرانی، پردیس خودگردان، توانبخشی، بهداشت، پرستاری و مامایی از جمله دانشکده های این دانشگاه محسوب می شوند که در نهایت پژوهشکده سلامت هم در این دانشگاه فعالیت دارد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل شامل هفت بیمارستان شامل مرکز آموزشی درمانی شهید یحیی نژاد بابل، شهید بهشتی، آیت الله روحانی، کودکان امیرکلا، شهید رجایی بابلسر، مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه زهرا، ۱۷ شهریور مرزیکلا و نیز دو کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید مرکزی بابل و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید خشرودپی دارا می باشد که سالانه ۷۰ هزار بیمار در این بیمارستان ها بستری می شوند.

در زمان حاضر این دانشگاه پزشکی در بابل بیش از چهار هزار ۳۰۰ دانشجوی داخلی و ۳۶۸ عضو هیأت علمی دارد که برای نخستین بار بیش از ۲۰ دانشجوی خارجی هم در این دانشگاه تحصیل خود را آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha