۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85558125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرنوشت موزه‌ منطقه‌ای خوزستان پس از ۱۵ سال چه شد؟

۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۷
کد خبر: 85558125
سرنوشت موزه‌ منطقه‌ای خوزستان پس از ۱۵ سال چه شد؟
عکس آرشیوی است

اهواز - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت موزه منطقه‌ای خوزستان واقع در اهواز از سال ۸۸ آغاز شده است و اکنون پس از گذشت ۱۵ سال علاقمندان به میراث فرهنگی و موزه، در انتظار مشخص شدن سرنوشت این بنا هستند.

به گزارش ایرنا اهواز از جمله کلانشهرهایی است که با وجود برخورداری از پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی همچنان از داشتن یک موزه درخور محروم است. فعالان میراث فرهنگی و دوستداران تاریخ سال‌ها برای موزه دار شدن اهواز تلاش کردند که نتیجه آن به کلنگ زنی موزه منطقه‌ای در پارک جزیره اهواز انجامید.

کار احداث این موزه از سال ۸۸ آغاز شد و در برهه‌های مختلف به دلایلی همچون کمبود اعتبار روند ساخت آن مسکوت ماند.

معاون میراث‌فرهنگی خوزستان در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا زمان بهره‌برداری این موزه را حداکثر یکسال آینده عنوان می‌کند و می‌گوید این بنا در حال حاضر پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

سیدمحسن حسینی توضیح می‌دهد: از سال‌های گذشته تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد ریال به صورت اوراق خزانه اسلامی برای موزه تخصیص داده شده است و در سال جاری نیز به این پروژه ۷۰ میلیارد اوراق اسناد خرانه اسلامی اختصاص یافت که مراحل انتخاب پیمانکار به پایان رسیده و عملیات تکمیل بخشی از ساختمان آغاز خواهد شد.

موزه منطقه‌ای حداکثر یکسال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

وی ‌می‌افزاید: در صورت تامین اعتبار به میزان ۲ هزار میلیارد ریال، این طرح حداکثر ظرف یک سال آینده آماده بهره‌برداری و افتتاح خواهد بود و با اعتبار امسال نمای ساختمان و بخش‌هایی از تاسیسات برق و مکانیک و سیستم‌های خنک کننده موزه اجرا خواهد شد.

براساس این گزارش موزه منطقه‌ای خوزستان در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و با زیر بنای ۱۱ هزار متر در ۲ طبقه در محل پارک جزیره اهواز در حال ساخت است.

این موزه شامل سه هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای گالری نمایش آثار تاریخی و سایر موضوعات مرتبط با حوزه تاریخی، اجتماعی، مذهبی و... است و یک هزار متر مربع فضای گالری جهت برگزاری انواع نمایشگاه‌های موقت در تمامی حوزه‌های فرهنگی و نیز برگزاری دوره‌ای نمایش آثار از سایر استان‌های کشور و موزه‌های سراسر جهان است.

موزه منطقه‌ای همچنین پنج مخزن امن جهت نگه داری اشیا، کارگاه مرمت وآزمایشگاه تخصصی را دارا است و از فضاهای خدماتی موزه می‌توان به کتابخانه، کافی‌شاپ، فضای بازی کودکان، سایت رایانه‌ای، سالن جلسات و فضاهای اداری مرتبط با موزه و نیز سالن آمفی تاتر به ظرفیت ۲۵۰ نفر اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha