۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85558173
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

متخلفان شکار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند
عکس آرشیوی است

شهرکرد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از دستگیری متخلفان شکارغیرمجاز در منطقه حفاظت شده سبزکوه خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته محیط‌بانان این منطقه در ۲ مرحله متخلفان شکار غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کردند.

بختیار طاهری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان در هنگام گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه متوجه حضور پنج متخلف شکار غیرمجاز شدند که از متخلفان ۲ راس بز وحشی کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه در منطقه سبزکوه متخلفان یک گروه ۲ نفره که تصمیم به شکار داشتند را نیز شناسایی کردند گفت: این متخلفان قبل از اقدام به شکار دستگیر شدند.

به گفته وی، از هر ۲ گروه متخلف شکار غیرمجاز ۲ قبضه سلاح غیرمجاز و جنگی و شکاری کشف و ضبط کردند و برای تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

طاهری در ادامه با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در روز گذشته در جنوب منطقه حفاظت شده سبزکوه گفت: گروههای مهار آتش( اطفاء حریق) به همراه کارشناسان و مسئولان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان به منطقه اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در این آتش‌سوزی حدود ۱.۵ هکتار از عرصه دچاز حریق شد که ۵۰ درصد این زیراشکوب بود که درگیر آتش‌سوزی شد.

به گزارش ایرنا ، منطقه حفاظت شده سبزکوه با ۵۴ هزار و ۲۰۰ هکتار وسعت، بزرگترین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است که ۱۵۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

زیست‌بوم ویژه، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، کل و بز وحشی، خرس قهوه‌ای و دیگر جانداران در این محدوده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha