دستگیری فروشندگان دینارهای تقلبی و کشف ۱۴ ماینر قاچاق در استان سمنان

سمنان - ایرنا - دستگیری فروشندگان دینارهای تقلبی در دامغان، کشف ۱۴ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در سمنان و دستگیری سارق طلاهای خانمی در شاهرود از جمله خبرهای مهم فرماندهی انتظامی استان سمنان در چهاردهم مرداد ۱۴۰۳ است.

به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تلاش ۲ نفر در شهر دامغان برای فروش مقادیر قابل توجهی دینار تقلبی، ماموران انتظامی این شهرستان به سرعت برای شناسایی و دستگیری متهمان وارد عمل شدند.

سردار جلیل موقوفه‌ئی با اشاره به انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی توسط پلیس ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۱ آزادی دامغان در کمترین زمان ممکن ۲ توزیع‌کننده دینارهای تقلبی را قبل از انجام هرگونه فعالیت مجرمانه، شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه در این ماموریت، ۶۲۵ دینار در ارقام مختلف به ارزش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط پلیس کشف شد، اضافه کرد: متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری فروشندگان دینارهای تقلبی و کشف ۱۴ ماینر قاچاق در استان سمنان

کشف ۱۴ دستگاه ماینر قاچاق در مرغداری متروکه اطراف سمنان

فرمانده انتظامی سمنان همچنین از کشف ۱۴ دستگاه استخراج رمزارز (ماینر) قاچاق در مرغداری متروکه اطراف سمنان خبر داد.

وی اظهار کرد: در راستای تدابیر صورت گرفته، برخورد قاطع پلیس با پدیده شوم قاچاق به ویژه دستگاه‌های استخراج رمز ارز و جمع‌آوری ماینرهای غیرمجاز که ضربات سنگینی به شبکه برق می‌زند در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی سمنان قرار دارد.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی افزود: ماموران طی بررسی‌های میدانی خود پی بردند در مرغداری متروکه اطراف شهر سمنان فردی به استخراج رمز ارز به طور غیر قانونی اقدام کرده است.

سردار موقوفه‌ئی از اعزام چند تیم تخصصی پلیس به همراه ماموران اداره برق به محل مورد نظر خبر داد و اضافه کرد: در بازرسی از مرغداری ۱۴ دستگاه ماینر فعال و هفت دستگاه برد الکترونیکی کشف و ضبط شد.

وی ارزش ماینرهای کشف شده را طبق نظر کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و گفت: یک نفر در این رابطه دستگیر و پرونده به اداره تعزیرات حکومتی سمنان ارسال شد.

فرمانده انتظامی سمنان تصریح کرد: پلیس با هرگونه فعالیت غیرقانونی که باعث لطمه زدن به اقتصاد کشور می‌شود با شدت و مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، شهروندان می‌توانند در راستای مبارزه به موقع با قاچاق کالا، ارز و مفاسد اقتصادی هرگونه اخبار و اطلاعات دریافتی را به شماره ۰۹۶۳۰۰ اطلاع دهند.

اواسط سال ۱۳۹۹ با توجه به وضعیت حاکم بر اقتصاد ایران و جنگ اقتصادی که کشورمان در آن قرار دارد رده تخصصی با عنوان پلیس امنیت اقتصادی در استان سمنان تشکیل شد.

اولویت و ماموریت اصلی پلیس امنیت اقتصادی، پیشگیری از جرایم اقتصادی و برخورد با مفسدان اقتصادی است.

دستگیری فروشندگان دینارهای تقلبی و کشف ۱۴ ماینر قاچاق در استان سمنان

دستگیری سارق طلاهای خانمی در شاهرود

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت : سارق به عنفی که با وارد کردن صدمه بدنی به خانمی سالمند از منزل وی طلا سرقت کرده بود با تلاش پلیس آگاهی شاهرود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سید علی میراحمدی با بیان اینکه ماموران با اشراف اطلاعاتی و همکاری شاکی سارق را در کمترین زمان ممکن شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند ادامه داد: متهم در تحقیقات پلیس به ارتکاب بزه انتصابی اعتراف و تحقیقات برای کشف سرقت‌های احتمالی از سوی وی ادامه دارد.

سرهنگ میراحمدی تاکید کرد: پلیس به هیچ وجه اجازه گردنکشی و جولان به سارقان را نمی‌دهد و با این گونه جرائم با شدت تمام برابر قانون رفتار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان با نام‌های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه و مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha