پلیس سمنان ۱۶ باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر را منهدم کرد

سمنان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۱۶ باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر با اقدام‌های تخصصی پلیس این استان از ابتدای امسال تا کنون منهدم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جلیل موقوفه‌ئی روز سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفدهم مرداد «روز خبرنگار» در ستاد فرماندهی انتظامی سمنان افزود: ۲۳۹ خرده‌فروش مواد مخدر از ابتدای امسال تا کنون در سمنان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: ۵۳۹ مرحله طرح‌های پنج‌گانه مبارزه با مواد مخدر در زمینه‌های مختلف از جمله پاکسازی محله‌های آلوده و ارتقای امنیت اجتماعی توسط فرماندهی انتظامی استان سمنان برگزار شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال ۱۰۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا سمنان کشف شد و ۲۰ درصد افزایش کشف مربوط به پرونده‌های سال‌های گذشته نیز رقم خورد. برداشت اینترنتی، کلاهبرداری اینترنتنی، هتک حیثیت و دسترسی غیرمجاز به داده‌هایی اینترنتی از جمله جرایم دارای بیشترین فراوانی در پلیس فتا این استان بود.

وی پیشگیری را از اولویت‌های پلیس برای کاهش جرایم و حوادث ترافیکی دانست و افزود: خودمراقبتی مردم از مولفه‌های مهم در پیشگیری محسوب می‌شود.

پلیس سمنان ۱۶ باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر را منهدم کرد

آمار کاهش سرقت

سردار موقوفه‌ئی خاطرنشان کرد: سرقت از منازل ۲۱ درصد، سرقت از مغازه‌ها ۳۸ درصد، سرقت خودرو چهار درصد، سرقت موتورسیکلت ۴۳ درصد، قاپ‌زنی ۳۳ درصد و سرقت لوازم خودرو ۴۰ درصد در سمنان از ابتدای امسال تا کنون با تلاش‌های پلیس و انجام کارهای پیشگیرانه کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان سمنان اظهار کرد: تنویر افکار عمومی از راهکارهای مهم در انجام اقدام‌های پیشگیرانه محسوب می‌شود و و انتظار می‌رود رسانه‌ها بیش از پیش همراه پلیس باشند.

به گفته وی، ۱۵ طرح‌ استانی مقابله و کاهش سرقت امسال در سمنان برگزار و ۱۲ باند سرقت حرفه‌ای دارای اعضای بیش از سه نفر شناسایی و منهدم شد که چهار باند سرقت غیربومی بودند.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت و افزایش پنج درصدی دستگیری از فروردین ۱۴۰۳ تا کنون در مقایسه با سال گذشته، ابراز کرد: تصادف‌های منجر به فوت در مسیرهای درون شهری این استان از ابتدای امسال تا کنون ۲۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و در مسیرهای برون شهری آمار مشابه سال گذشته و بدون تغییر است.

وی با اشاره به افزایش سه درصدی تشکیل پرونده در زمینه جرایم اقتصادی از ابتدای امسال تا کنون در سمنان، افزود: پلیس امنیت اقتصادی سمنان در یک فقره موفق به کشف ۶۰ هزار میلیارد ریال تخلف اقتصادی در خارج از این استان شد.

تائید حکم قصاص قاتل شهید فراجا سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از تائید حکم قصاص قاتل شهید انتظامی استوار دوم محمد جواد رحیمی خبر داد و افزود: یازدهم شهریور ۱۴۰۱ شهید والامقام استوار رحیمی حین انجام وظیفه با هدف کمک به خانواده‌ای گرفتار و کادر درمان به بیمارستان ولایت شهرستان دامغان اعزام شد که طی حادثه‌ای تلخ و ناگوار توسط فردی مورد حمله قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر، موثر و دفاع کارشناسان حقوقی فرماندهی انتظامی استان سمنان، بیان کرد: سرانجام دادگاه کیفری یک شهرستان شاهرود رای مبنی بر قصاص قاتل صادر که با فرجام خواهی وکیل وی به رای صادره پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد.

سردار موقوفه‌ئی اظهار داشت: در راستای پیگیری ویژه معاونت حقوقی استان با همکاری معاونت حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا و مکاتبات صورت گرفته به دستور رییس دیوان عالی کشور شعبه ۴۹ این دیوان پرونده را مورد رسیدگی قرار داد و با پی جویی مستمر کارشناسان حقوقی انتظامی استان، شعبه مذکور درخواست فرجام‌خواهی وکیل متهم را ناموجه و غیرمدلل تشخیص و رای دادگاه بدوی مبنی بر قصاص قاتل را تائید کرد.

فرمانده انتظامی سمنان با بیان اینکه حکم قصاص قاتل در مراجع ذی صلاح قانونی در حال اجرا است، تصریح کرد: پلیس برای تامین و پایداری نظم و امنیت در جامعه چنانچه نیاز باشد تا سرحد جان از خودش هزینه خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha